پرتال کودک یک برند برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون گفت: پرتال کودک یک برند برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است که تمام کودکان ایران از آن بهره مند می شوند .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد مهدیار نوید ادهم در اولین نشست شورای فناوری اطلاعات کانون پرروش فکری کهگیلویه و بویراحمد افزود:پرتال سازمانی و کودک دو برند مطرح در فضای مجازی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد . 
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون نیز با اظهار امیدواری به وضعیت پیش روی کانون در حوزه فناوری اطلاعات به تشریح حوزه های کاری این دفتر پرداخت و اظهار داشت : سخت افزار یکی از حوزه های کاری دفتر فناوری اطلاعات می باشد که مربوط به درخواست ها و اعلام نیازها و تطبیق نیازها با واقعیت هاست و طرح تجهیز مراکز نیز یکی از فعالیت های در حال انجام این حوزه می باشد .
مهدیار نوید ادهم بیان کرد: دومین حوزه نرم افزار است که ارتباط بین داده ها و بروز بودن و آنلاین بودن نرم افزارها را برعهده دارد .
وی سومین حوزه کاری فناوری اطلاعات را شبکه عنوان کرد و افزود: طراحی و نگهداری شبکه و امنیت آنها توسط مهندسان فناوری اطلاعات در این دفتر در حال انجام است .
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت این دفتر در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروزه با پدیده جدیدی به ‌نام فن‌آوری‌های نوین روبه‌رو هستیم که در دنیا مطرح است و چه بخواهیم و چه نخواهیم جامعه ما و کودکان و نوجوانان نیز درگیرآن هستند و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.
 نوید ادهم اضافه کرد : این موجی است که ایجاد شده و ما نیز نمی‌توانیم در مقابل آن بایستیم اما می‌توانیم با آن همراه شویم و تلاش کنیم تهدیدهای احتمالی آن را به فرصت تبدیل کنیم.
این مقام مسوول ادامه داد: تبدیل سایت ها و وبلاگ ها به یک سایت یکپارچه مانند پرتال سازمانی در 7 استان به صورت آزمایشی در حال طراحی است که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از این استان هاست .
وی به حوزه کاری تحول اداری اشاره کرد و گفت : در این راستا کارهای بزرگی در حال انجام است مانند هوش تجاری که تمام داده ها را از قسمت های مختلف اداری کانون جمع آوری و امکان ساخت گزارش و نمودا را به ما می دهد .
همچنین در این نشست عیسی گرجی زاده مدیرکل کانون استان گزارشی از  وضعیت واحد فناوری اطلاعات کانون ارائه کرد و خواستار توجه جدی مسوولان ارشد کانون به زیرساخت ها و  ارائه خدمات الکترونیک بهتر در  این استان شد .
وی اظهار داشت :  ظهور عصر فناوری اطلاعات، پیشرفت ها و تحولات چشمگیری را در جوامع کنونی به وجود آمده است که موجب به وجود آمدن تغییراتی وسیع در جوامع و سازمان ها شده است.
گرجی زاده افزود: ﻳﻜﻲ از مهمترین مباحث ﭘﻴﺶ روی ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ، مقوله نوآوری و مفاهیم مرتبط با آن است. نوآوری به عنوان عامل حیاتی و موثر برای سازمان های امروزی ایفای نقش می کند تا بوسیله آن، سازمان ها به عملکرد بهتر و مزیت رقابتی دست یابند. فناوری اطلاعات یکی از مهمترین ابزارهای عصر کنونی است که کاربردها و مزایای منحصر بفردی برای سازمان ها ایجاد می کند.