کد خبر: 226299
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
بازدید 7666
نخستین جشنواره علمی فعالیت های کانون گیلان

نخستین جشنواره استانی علمی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در دهه ی مبارک فجر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایام الله دهه فجر نخستین جشنواره علمی استانی ویژه کودکان و نوجوانان را برگزار می کند .
رشد بینش علمی و تفکر در آیات خلقت ، معرفی فعالیت های علمی کانون ، شناسایی و تشویق اعضای مستعد ، تقویت مهارت تفکر خلاق و پرورش خلاقیت های علمی از اهداف برگزاری این جشنواره علمی است. همچنین آثار ارسالی کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری با رویکرد علمی در این جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شود .
فعالیت های علمی کانون پرورش فکری از جمله فعالیت هایی است که در مراکز کانون ، به عنوان یک واسطه تربیتی در اختیار مربیان کانون قرار می گیرد تا با استفاده از آن و انجام فعالیت های خلاقانه و لذت بخش به شکوفایی و پرورش استعدادهای علمی در کودک و نوجوان پرداخته و بینش علمی آنان را نسبت به دنیای پیرامون شان افزایش دهند. علاوه بر برگزاری نمایشگاه، همایش، کارگاه های علمی ویژه کودکان و نوجوانان، نمایش فیلم های علمی، نمایشگاه کتاب و سرگرمی های علمی در دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.
نخستین جشنواره علمی فعالیت های کانون با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز گیلان، سازمان محیط زیست، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، کانون پرورش فکری استان تهران، سازمان استاندارد و شرکت آب و فاضلاب شهری برگزار خواهد شد.