نوجوانان عضو کانون آموزش‌های زیست محیطی را دریافتند

نوجوانان شرکت‌کننده در اردوی فرااستانی کانون پرورش فکری گیلان با شرکت در همایش و فعالیت کارگاهی با اصول حفظ محیط زیست و تالاب بین‌المللی انزلی بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان طبق تفاهم‌نامه کانون و اداره حفظ محیط زیست و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی کانون، کارشناسان اداره کل حفظ محیط زیست آموزش‌های زیست محیطی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست به‌ویژه تالاب بین‌المللی انزلی را برای نوجوانان عضو کانون تشریح کردند.
اعضای فعال کانون در این کارگاه آموزشی علمی با تعریف علمی و ارزش‌های تالاب شامل ارزش اکولوژیکی، زیستگاهی، اقتصادی و دیگر موارد مهم آشنا شدند.
همچنین نوجوانان در این همایش، ویژگی‌های تالاب و تهدیدات خطرناک آن شامل: پسماندهای کشاورزی، خانگی، صنعتی، پسماندهای جامد، ورود گونه‌های غیربومی نظیر آزولا، احداث جاده و شکار غیر قانونی را از طریق ارایه گزارش تصویری و کارگاهی دریافتند.
اجرای مسابقه حضوری با موضوع حفظ تالاب بین‌المللی انزلی و اهدای جایزه به این فعالیت علمی شور و شوق خاصی بخشید.
سپس کارشناس دیگری عوامل آلوده‌کننده محیط زیست و عواقب آن را از طریق نمایش تصاویر و فیلم آموزشی برای نوجوانان بیان کرد.
در پایان نیز به منظور آموزش بازیافت و استفاده بهینه از زباله‌های خانگی، طرح تفکیک زباله از مبدا برای اعضای کانون با حضور دسته‌جمعی در طبیعت به شکل عملی توضیح داده شد و این شرکت‌کنندگان شیوه ساخت کمپوست را نیز فراگرفتند.
کارشناسان اداره کل حفظ محیط زیست به تمامی شرکت‌کنندگان در اردوی فرااستانی کانون پرورش فکری استان گیلان بسته فرهنگی شامل دو جلد کتاب و لوح فشرده با عنوان زندگی در تالاب انزلی را اهدا کردند.

اردوی فرااستانی کانون با حضور 62 عضو نوجوان دختر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از 16 تا 19 شهریور در اردوگاه دلگشا در حال برگزاری است