فعالیت‌های اردو براساس فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار شد

نشست تربیتی با موضوع ویژگی‌های دوست واقعی، نماز جماعت و مسابقه‌های دینی،کارگاه خواندن از منظر پرورش تفکر، گردش در طبیعت و کاردستی خلاق از جمله برنامه‌های اردو بود که براساس فرهنگ ایرانی اسلامی با حضور فعال اعضای نوجوان مراکز کانون گیلان در اردوگاه دلگشا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان در اردوی فرااستانی کانون با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت‌های ویژه همچون نشست تربیتی با موضوع ویژگی‌های دوست واقعی، نماز جماعت و مسابقه‌های دینی،کارگاه خواندن از منظر پرورش تفکر، گردش در طبیعت و کاردستی خلاق برنامه‌ریزی شده بود که در تمامی فعالیت‌ها این هدف مهم مورد نظر مربیان قرار گرفت.
در نشست تربیتی با موضوع ویژگی‌های دوست واقعی که توسط کارشناس فرهنگی کانون هدایت می‌شد، نوجوانان با روش بحث و گفت‌و‌گو به ویژگی‌های دوست واقعی آگاهی پیدا کردند.
برگزاری نماز جماعت و اجرای مسابقه حضوری در خصوص احکام دینی نیز با حضور فعال نوجوانان برگزار شد و در مراسم اختتامیه از تمامی اعضای فعال در این بخش تقدیر شد.
کارگاه خواندن از منظر پرورش تفکر با هدف بالا بردن مهارت نوجوانان در برخورد با بزرگترها به‌ویژه سالمندان برنامه‌ریزی شده بود، اعضای کانون با روخوانی کتاب ساچیکو یعنی شادی به پیام ارزشمند کتاب و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دست یافتند.
گردش در طبیعت و برنامه تله کابین در جنگل زیبای نمک‌آبرود از جمله برنامه‌های جذاب اردو بود که نوجوانان از زیبایی‌های طبیعت و آفریده‌های خدای مهربان بیشتر بهره برده و با عکس گرفتن از مناظر زیبا در مسابقه عکاسی اردو هم شرکت می‌کردند.
کارگاه کاردستی خلاق و آماده کردن قاب عکس هم از دیگر برنامه‌های اردو بود که آثار اعضای کانون در این فعالیت در نمایشگاه پایانی به نمایش گذاشته شد.
گفتنی است در کارگاه‌های حفظ محیط زیست و نجوم هم نوجوانان به مشاهده شگفتی‌های طبیعت و آسمان پرداختند و به عظمت قدرت خداوند و مواهب الهی پی بردند.