نمایشگاه آثار و دست‌آوردهای جشنواره سلام برگزار می‌شود

هم‌زمان با هفته ملی کودک، آثار و دست‌آوردهای جشنواره سلام از اعضای کانون در 31 مرکز فرهنگی هنری استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت به شکل نمایشگاهی برای بازدید عموم برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، جشنواره سلام با هدف پرورش حس دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی بیشتر با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در طول تابستان در مراکز فرهنگی هنری اجرا و آثار و دست‌آوردهای این جشنواره در قالب کاردستی، نشریه‌نگاری، نمایش خلاق، سرود، قصه‌نویسی و دیگر فعالیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.
در شیوه‌نامه این جشنواره آمده است: " سلام " نام خداوند است، دیباچه کلام و کلید محبت است، کلامی نافذ که بارها و بارها در کتاب آسمانی ما قرآن مجید، در ادعیه، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و ... به کار رفته است.
همچنین تاکید شده است که توجه دادن کودکان و نوجوانان به مفهوم سلام در قالب فعالیت‌های متنوع کانون پرورش فکری به آنان فرصت انتخاب می‌دهد تا به جای تاکید بر کلیشه‌ها به انجام کارهای موثر ترغیب شوند و انتظارات مثبت کودک و نوجوان را در مسیر رفتار درست به حرکت درمی‌آورد.
نمایشگاه جشنواره سلام در شانزدهم مهرماه روز جهانی کودک با حضور مسوولان استان افتتاح و علاقه‌مندان تا 21 مهر فرصت دارند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.