جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر

جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر با حضور مدیر کل کانون و اعضای کمیته در دفتر مدیریت مجتمع کانون پرورش فکری در تاریخ 27/9/93 تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان نقی علیزاده مسوول کمیته کودک و نوجوان در گرامی‌داشت سالگرد پیروزی سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری به شور و نشاط و مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد.
مدیر کل کانون یادآور شد: برنامه‌ریزی جهت آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی که از ماموریت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر است باید با دقت و حساسیت ویژه‌ای انجام شود چراکه مخاطب این کمیته گروه خاصی هستند که باید در برنامه‌ها از ویژگی‌های کودک و نوجوان آگاه و مطلع بود.
علیزاده افزود: زمینه‌سازی به جهت حضور و مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی، هنری و الگوسازی مناسب به منظور هدایت کودکان و نوجوانان در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر وظایف و ماموریت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر است.
در ادامه اعضای کمیته نظرات خود را در خصوص برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند براساس راهبردهای مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کردند.
گلباران مزار شهدا، نقاشی همگانی، جشنواره قصه‌گویی کودک و نوجوان، همایش خردورزان، نمایشگاه سلام، جشنواره خوشنویسی، سرود همگانی دانش‌آموزان در 22 بهمن، نمایش فیلم و پویانمای برای کودکان، مسابقه‌های فرهنگی و هنری از جمله ویژه‌برنامه‌های این کمیته در دهه فجر است.
کمیته کودک و نوجوان متشکل از نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و گروه کودک و نوجوان صداوسیمای مرکز گیلان و مسوولیت کمیته به عهده کانون پرورش فکری است.