رویکردهای کانون گیلان برای بهینه سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تاریخ 23/3/94 با حضور درصدا و سیمای مرکز گیلان، رودیکردهای کانون استان را برای بهینه سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیار ضیائی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان با حضور در برنامه زنده "صبح به خیر گیلان" کشف استعداد ها، فراهم کردن فضایی برای مشارکت اجتماعی و برنامه ریزی، همچنین تفریح وسرگرمی را ازاهداف کانون برای  بهینه سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برشمرد.
ضیائی با اشاره به فعالیت های کانون پرورش فکری از برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال در حوزه های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی سخن گفت و استفاده از تعالیم دینی را از اولویت ها در تدوین برنامه ها دانست.
معاون فرهنگی کانون استان گیلان در ادامه به برنامه ریزی جهت عضویت کودکان 4 تا 6 سال اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های سال جاری شاهد حضور این گروه سنی درمراکز فرهنگی هنری خواهیم بود.
تاکید برآموزش غیر مستقیم و انتقال آموزه ها براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگرموضوعات مورد توجه معاون فرهنگی کانون استان گیلان به شمار می رفت.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار مرکز پستی در شهر های رشت، لاهیجان، آستارا و تالش، همچنین یک کتابخانه سیار روستایی در شهرستان آستارا خدمات فرهنگی، ادبی، هنری و علمی به کودکان ونوجوانان ارایه می کند.