هنر ابزار ارزشمند تربیتی است

نقی علیزاده خطیبانی، مدیر کل کانون استان گیلان با حضور در نخستین گرد همایی مربیان هنری در سال 1394 از هنر به عنوان ابزاری ارزشمند برای تربیت کودکان و نوجوانان یاد کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نقی علیزاده خطیبانی مدیر کل کانون استان گیلان در این نشست که به منظوربررسی راه های جذب و پایدار سازی عضو، چگونگی اداره کارگاه های تابستانی و بررسی عملکرد مربیان شهریه ای در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن اشاره به پشتوانه های فرهنگی و هنری کشور، هنر را وسیله ای ارزشمند برای جهت دهی به استعداد و توانایی های کودکان و نوجوانان دانست.
علیزاده خطیبانی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با هنرمند و نقش پیام رسانی هنر و  فعالیت های هنری اشاره کرد و انتقال مفاهیم و ارزش ها را در قالب اجرای فعالیت های هنری مربیان  خواستار شد.
 وی ازتفکر، شادابی و معنویت به عنوان محورهای سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با کودک و نوجوان یاد کرد واظهار داشت: این سه محورمی بایست به عنوان سرلوحه برنامه ریزی و فعالیت مسوولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد. 
علیزاده با بیان این نکته که هنر وسیله است برای تربیت، از تاثیر گذاری آموزش غیر مستقیم سخن گفت و شرکت موثر در مسابقات و جشنواره های استانی،کشوری و بین المللی را موجب افزایش سطح دانش مربیان و اعضا دانست .
ضرورت حضور مربیان و برگزاری کلاس ها ی هنری در روز های پنج شنبه، به ویژه ایام سال تحصیلی از مواردی بود که در سخنان علیزاده خطیبانی بر آن تاکید شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، هم گرایی، هم دلی و هم زبانی میان مربیان را از شاخص های مراکز فرهنگی هنری موفق خواند و از تداوم حرکت در این مسیر ابراز خرسندی کرد.
لزوم ارایه آموزش ها متناسب با توانایی اعضا ، برنامه ریزی فعالیت ها و برگزاری منظم کلاس های هنری برای جذب و پایدارسازی عضو از دیگر موضوعاتی بود که علیزاده خطیبانی برآن تاکیدداشت.
در ادامه این نشست اسفندیار ضیائی، معاون فرهنگی کانون گیلان با بیان این نکته که نگاه هنرمندانه فرهنگ ساز است، هنر را ابزاری برای سازندگی و ارتقای توانایی های کودکان ونوجوانان خواند.
ضیائی تنوع بخشی به  فعالیت ها و پذیرای اعضا بودن را موجب فراهم آمدن امکان انتخاب برای خانواده ها و گرایش افزون تر مخاطبان به فعالیت های کانونی دانست و بر حرکت در مسیر خلاقیت، نوآوری  با محوریت کتاب و اخلاق گرایی تاکید کرد.
سید جلیل میرعظیمی، مسوول حراست کانون استان در این گرد هم آیی، رفتار و عمل مناسب را از ویژگی های مربیان کانون برشمرد و این ویژگی ها را موجب جذب کودکان و نوجوانان و بالطبع ایجاد فضایی مطلوب برای انتقال آموزه های دینی در قالب فعالیت های فرهنگی، ادبی و  هنری دانست.
 در ادامه این نشست کارشناسان کانون استان ضمن اشاره به نقش ارزنده هنر در انتقال آموزه ها به کودکان و نوجوانان، راهکارهایی برای استفاده از توانمندی حوزه های مختلف جهت ارتقای سطح آموزش های هنری ارایه کردند.
طرح پرسش و استفاده از نظرات مدیر کل کانون استان از دیگر بخش های این نشست  2 روزه  شمار می رفت که در روز های 24 و 25 خرداد 1394با حضور مدیر کل، معاون فرهنگی، مسول حراست، کارشناسان و مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری  در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار شد.