کد خبر: 243085
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
بازدید 1408
شورای فرهنگی کانون گیلان تشکیل جلسه داد

اعضای شورای فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در تاریخ 26/03/94 با هدف تعامل و هم اندیشی پیرامون برنامه‌های پیش رو گرد‌هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با هدف بررسی شیوه نامه‌های تعامل با اولیا و پرورش حس دینی، تجدید ثبت اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی و برنامه‌ریزی برای حضور تریلی نمایش سیار کانون، با حضور مدیر کل و اعضای شورا برگزار شد.
نقی علیزاده خطیبانی، مدیر کل کانون گیلان در آغاز این جلسه با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، از این ایام به عنوان فرصتی برای خود‌سازی نام برد و ابراز امیدواری کرد در ماه نزول قرآن کریم با بهره‌گیری از تعالیم کتاب آسمانی که قانون اساسی زندگی انسان ها است، حرکت در جهت خیر و صلاح ادامه یابد.
مدیر کل کانون گیلان از رسالت کانون برای بهینه سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال یاد کرد و برنامه‌ریزی مناسب، کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌های شادی آفرین و لذت بخش با محوریت کتاب را از اهداف کانون خواند.
علیزاده از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری به عنوان ابزار‌های مربیان کانون نام برد که در سایه اجرای این فعالیت‌ها، مهارت‌های اجتماعی در اعضا تقویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوان آموزش داده می شود.
وی به زندگی معصومین سلام الله علیها اشاره کرد و هم‌گرایی، عقل‌گرایی و استفاده از خرد جمعی را از اموری دانست که در تعالیم اسلامی بر آن تاکید شده است و می بایست سرمشق همکاران ستاد و مراکز فرهنگی هنری قرار گیرد.
در ادامه این نشست، ضیائی معاون فرهنگی کانون استان ضمن ارایه گزارشی از برگزاری شورای فرهنگی مراکز، به تشکیل کمیته‌های کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، ادبی، هنری کانون گیلان اشاره کرد و افزود: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های دینی همه جانبه‌نگر است و می بایست در همه سطوح مورد توجه قرار گیرد.    
   در همین حال ضیائی از شیوه نامه پرورش حس دینی، تعامل با اولیا و لزوم عمق بخشیدن به کارکرد‌های تربیتی کتاب سخن گفت و پرداختن مصداقی به آموزه‌های دینی چون: سلام کردن، شکر‌گزاری و احترام را در جهت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان مورد تاکید قرار داد.
بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی و تریلی نمایش سیار کانون از دیگر موضوعات مورد توجه معاون فرهنگی کانون گیلان به شمار می رفت.
در ادامه این نشست، سیدجلیل میرعظیمی مسوول حراست  و مشاور مدیر کل کانون استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از برکات ماه میهمانی پروردگار سخن گفت و افزود: برگزاری کلاس‌های قرآنی و دعوت از عالمان دینی  و مدرسان از جمله برنامه‌هایی است که به موازات آموزش قرآن، احکام و حدیث توسط مربیان مراکز فرهنگی هنری می تواند مد نظر قرار گیرد.
وی از مربیان به عنوان الگویی مناسب برای  کودکان و نوجوانان یاد کرد و استفاده صحیح از این جایگاه را برای آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و پرورش حس دینی به اعضا خواستار شد.
در همین حال کارشناسان و مسوولان مراکز فرهنگی هنری عضو شورا، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها‌ی انجام شده، برنامه‌های پیش روی حوزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری را تشریح کردند.
 هم اندیشی و استفاده از خرد جمعی، همچنین ارایه راهکار جهت برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب‌تر فعالیت‌ها از دیگر بخش‌های این نشست بود که در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار شد.