کد خبر: 243351
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
بازدید 2786
نشست کانون و اولیا در مراکز فرهنگی هنری رودسر و لشت نشا

نشست‌های تربیتی کانون و اولیا، با هدف تعامل و آشنایی افزون‌تر والدین با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاریخ 4/4/1394 در مراکز فرهنگی هنری رودسر و لشت نشا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، دراین نشست‌ها که هم زمان با فرارسیدن فصل تابستان و با هدف آشنایی بیشتر با فعالیت‌ها، به ویژه فعالیت‌های کتاب محور کانون، تعامل افزون‌تر میان والدین و مربیان، نیاز سنجی و افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها برگزار شد، 300 نفر از اولیا، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری رودسر و لشت نشا حضور داشتند.
بر همین اساس، مرکز فرهنگی هنری رودسر میزبان اولین نشست تربیتی مربیان و اولیا بود که با قرائت قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
در ادامه این نشست، سرپرست کانون رودسر ضمن خوش آمد‌گویی به حاضران، پیرامون اهمیت مشارکت اولیا و نقش تاثیرگذار این همکاری‌ها در بهبود سطح فعالیت‌های تابستانی سخن گفت.
معرفی فعالیت‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی با استفاده از کتاب" قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب"، معرفی این مجموعه کتاب‌ها و نویسنده آن – مهدی آذر یزدی – ، نمایش و نقد فیلم  " کیمیاگر"  توسط مربی فرهنگی مرکز از جمله برنامه ها به شمار می رفت.
شرکت اعضا و اولیا در کارگاه آموزش نجوم، نمایش فیلم درباره‌ی ستاره شناسی نیز از فعالیت هایی بود که با حضور مربی نجوم مرکز انجام گرفت و در همین راستا اولیا با تکمیل فرم های نظرسنجی، به میزان رضایت مندی خود از این نشست که دومین و سومین دوره آن با اجرای برنامه های کارگاهی در پایان مرداد و شهریور سال جاری برگزار می شود، اشاره کردند.
آشنایی با کارکردهای تربیتی کتاب از جمله برنامه‌هایی بود که به موازات نشست کانون و اولیا، همچنین معرفی فعالیت نجوم، با حضور کارشناسان فرهنگی کانون استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری لشت نشا اجرا شد.
در نشست " کارکردهای تربیتی کتاب"  که به منظور گسترش فرهنگ مطالعه برنامه ریزی شد، نقش تربیتی کتاب در خانه و خانواده مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
صحبت‌های مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری لشت نشا در ارتباط با اهمیت برگزاری این نشست‌ها ، معرفی فعالیت‌های کانون وتکمیل فرم نظر سنجی توسط اولیا، ازدیگر بخش‌های برنامه محسوب می شد.
در ادامه نشست، اولیا و اعضا در کارگاه آموزش نجوم که به منظورآشنایی بیشتر با فعالیت‌های علمی مراکز فرهنگی هنری و با حضور مربی نجوم برگزار شد، شرکت کردند.
ارایه مطالبی پیرامون منظومه شمسی، ستارگان و کهکشان‌ها، آشنایی با ابزار رصد و نحوه استفاده از این ابزارها بخش پایانی نشست کانون و اولیا به شمار می رفت که با استقبال اولیا و اعضای مرکز فرهنگی هنری لشت نشا همراه شد.