کد خبر: 252909
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
بازدید 2817
برگزاری نخستین شب شعر شاعران کم توان جسمی و شاعران همراه

نخستین شب شعر شاعران کم توان جسمی و شاعران همراه در سالن نمایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همراهی کانون پرورش فکری، اداره کل بهزیستی و مرکز خدمات رسانی بینایی استان گیلان به مرحله‌ی اجرا درآمد.
طی این برنامه که به منظور فراهم آوردن بستر‌های مناسب برای آشنایی جامعه با توانمندی معلولان کشور و ایجاد فرصت ارایه‌ی قابلیت‌ها توسط هنرمندان کم توان جسمی و حرکتی در کنار دیگر فعالان حوزه‌ی ادبیات برگزار شد، شاعران دعوت شده آثار خود را در زمینه ی شعر و متن ادبی ارایه ی کردند.
در همین راستا علی پورحسن، مدیر کل کانون استان گیلان و حمیرا خدابنده کارشناس مسوول ادبی کانون گیلان به خوانش آثار پرداختند و در پایان نیز از شاعران کم توان جسمی و حرکتی، هم‌چنین شاعران همراه تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است در این ویژه‌برنامه رقیه‌ آزاد نیا، شاعر و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری استان  به عنوان مجری حضور داشت و اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان معلول نیزاز بخش‌های تاثیرگذار برنامه به شمار می رفت.
شایان ذکر است در این مراسم که با حضور بیش از 150 شاعر، هم‌چنین علاقه‌مندان به شعر و ادب برگزار شد، پورحسن مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پارسی مدیر کل بهزیستی، ایزددوست مدیر کل  کار و تعاون و بلوک اصلی مدیرآموزش و پرورش استثنایی به همراه جمعی دیگر از مسوولان استانی حضور داشتند.