آینده اکنون آغاز شده است

آینده اکنون آغاز شده است؛کودکان ما کودک دیروز نیستند و شایسته است رفتاری سزاوار آنان داشته باشیم و در برنامه‌ریزی ها نیز آینده‌سازان ایران اسلامی را بزرگ ببینیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، علی پورحسن این سخنان را در جلسه شورای اداری رشت که با حضور سید عیسی مهدوی، فرماندار، جبار‌کوچکی نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌ها صورت‌گرفت، اظهار‌داشت و از اهمیت پرداختن به آینده‌سازان ایران اسلامی سخن گفت.
وی در این جلسه که در محل فرمانداری رشت برگزار‌شد، 18 تیرماه، سال‌روز درگذشت مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان را مورد توجه قرارداد و نام‌گذاری روز‌های مختلف برای کودک و نوجوان را بیان‌گر اهمیت این گروه سنی از منظر تصمیم گیرندگان کشور دانست.
پورحسن تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای کودک و نوجوان از رسالت‌های متولیان این حوزه است و متاسفانه در اغلب موارد درشت‌نویسی بیش‌از درست نویسی مورد توجه قرارگرفته است.
او هم‌چنین به پیشینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان پرداخت و انتقال‌آموزه‌های سازنده به این گروه سنی را در قالب روش‌های هنرمندانه و هدف‌مند، زمینه‌ساز افزایش‌اعتماد به نفس، نیروی تفکر و برطرف‌کننده نیاز‌های عاطفی آینده‌سازان برشمرد.
وی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان را گسترده‌ خواندو از احمد خدادوست، تقی متقی طلب ، محمود پوروهاب و شاهین رهنما به عنوان سرمایه‌های ارزشمند استان یاد کرد.
 پورحسن در این جلسه اهمیت و جایگاه کانون پرورش فکری از دیدگاه مقام معظم رهبری را یادآور‌شد و توصیه‌های راه‌گشای ایشان به مسوولان این نهاد‌فرهنگی برای گسترش‌ فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، هم‌چنین لزوم بهره‌گیری تمامی مخاطبان از فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی را سرلوحه‌ی تلاش‌‌های این مجموعه عنوان کرد.
او در ادامه ضمن ارایه آماری از تعداد و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، پستی و سیار کانون استان گیلان گفت: افزایش‌گستره‌ی فعالیت‌ها و افزون‌شدن مخاطبان، اهدافی‌است که از سوی این مجموعه دنبال می شود و از این‌رو درآینده‌ای نزدیک شاهد افزایش مراکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه و فروشگاه عرضه‌ محصولات فرهنگی کانون  خواهیم بود.
پورحسن توضیح داد: تابستان امسال هزار و سیصد کارگاه آموزش در مراکز فرهنگی هنری کانون، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش‌می دهد و در‌همین راستا بیش از 10 جشنواره در زمینه‌های مختلف با همراهی کانون و دیگر دستگاه های استان برگزار می شود.
توجه‌ویژه به امر به معروف و نهی از منکر با برنامه‌ریزی مناسب و تحت عنوان « پیوند‌با خوبی‌ها»، هم‌چنین همکاری در اجرای طرح‌سالم‌سازی دریا از دیگر برنامه‌های کانون گیلان بود که در سخنان پورحسن مورد توجه قرار گرفت.
او هم‌چنین از انتشار چهار کتاب با موضوع حقوق شهروندی در آینده‌ای نزدیک‌خبر داد و افزود: اگر دچار شکاف میان نسلی شده‌ایم و اگر کودکان و نوجوانان ما با فرهنگ ایرانی و دفاع مقدس آشنایی کمتری دارند، بیانگر این نکته است که توجه کمتری به آینده‌سازان داشته ایم.
او تصریح‌کرد: آینده اکنون آغاز شده است و کودک ما دیگر کودک دیروز نیست و گاهی درایت این نسل بیش‌از بزرگ‌تر‌هاست؛ بنابراین می‌بایست کودک را بزرگ ببینیم و در برنامه‌ریزی‌ها نیزبزرگی آنها را در‌نظرداشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌های موثر‌تری برای آینده‌سازان برنامه‌ریزی و  اجرا کنیم .