چهارنسل انقلاب، با هم به فردا پُل زدند(بخش دوم)

ویژه‌برنامه‌های سی و هشتمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان برگزار‌شد و چهار نسل پرغرور این دیار با هم و درکنارهم ‌به فردا پُل‌زدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، سی و هشتمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی فرصتی ارزش‌مند برای مربیان مراکز فرهنگی کانون فراهم‌آورد تا درسایه‌ی هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های عضو کمیته‌ی کودک و نوجوانان ستاد دهه‌ی فجر در مسیر آشنایی افزون‌تر آینده‌سازان با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی گام‌بردارند.
برهمین اساس برنامه‌ریزی هدف‌مند و خلاقانه در دستور کارکارکنان ستادی و مربیان قرار‌گرفت و ویژه‌برنامه‌های این ایام با شعار «گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در سراسر مراکز فرهنگی هنری آغاز‌شد.
 بنابراین گزارش، مرکز فرهنگی هنری رودسر میزبان نمایشگاه مجموعه‌ی وصیت‌نامه‌ی شهدا، عکس‌های‌انقلابی و دست‌آورد‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی مربیان و اعضای کانون شد.
اجرای سرود انقلابی توسط اعضای پیش‌دبستانی، بازدید از کارگاه نجوم و برپایی بازارچه خیریه از دیگر برنامه‌ها‌ی کانون رودسر بود که با همراهی امیرجانبازی فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان صورت‌گرفت.
به همین مناسبت کانون پرورش فکری شهرستان رودسر ویژه‌برنامه‌ی «فرشته‌های کوچک»  را با همکاری جامعه القرآن و هم‌چنین همراهی بیش از 50 کودک، نوجوان و خانواده‌ها در کانون رودسر برگزار‌کرد.
طی این ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان ضمن قرائت قرآن‌کریم، درفعالیت ‌قصه‌گویی و نمایش فیلم شرکت‌کردند و درپایان با اهدای بسته‌های فرهنگی تقدیر‌شدند.
مرکز فرهنگی هنری املش نیز با برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی به استقبال سی و هشتمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی رفت.
در این ویژه‌برنامه که به‌منظور آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با زبان مادری و فرهنگ بومی گیلان و درسایه‌ی همراهی بیش از 60 عضو دانش‌آموز صورت‌گرفت، حاضران با پیشینه‌ی فرهنگی استان بیش‌از پیش آشنا شدند و درادامه با لهجه‌های مختلف زبان گیلکی به اجرای قصه‌گویی پرداختند.
داستان های شاهنامه و قصه‌گویی از «مرغ تخم طلا» و «کلاه قاضی»  که به زبان محلی اجرا شد، از جمله‌ قصه‌های این ویژه‌برنامه بود و درپایان کودکان و نوجوانان برگزیده با لوح تقدیر و بسته‌های فرهنگی تجلیل‌شدند.
 مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر نیز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر«کارگاه ملیله‌های کاغذی با نمادهای انقلابی» را به‌منظور آشنایی مخاطبان با نمادهای انقلابی و با همراهی بیش از 40  دانش آموزان مدرسه‌ی دخترانه دانش برگزار کرد.
برگزاری جشن بزرگ ‌انقلاب که با حضور تمامی کودکان تحت پوشش اداره بهزیستی و با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگ، ادبی و هنری انجام‌گرفت، از دیگر برنامه‌های کانون رضوانشهر در سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی محسوب‌می شد.
به‌همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی غنچه‌ها درجشن انقلاب» در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بندر‌انزلی برگزار‌شد.
بنا‌براین گزارش طی این برنامه که با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بندر‌انزلی و با حضور نو آموزان پیش دبستانی مدارس این شهرستان، هم‌چنین کودکان و نوجوانان عضو کانون به مرحله‌ی اجراگذاشته شد، اعضای کارگاه موسیقی کانون پرورش فکری بندرانزلی به هنرنمایی پرداختند.
شعر‌خوانی و اجرای نمایش و هم‌چنین خوانش شعر از سوی مربیان و اعضا از دیگر فعالیت‌های مرکز شماره 2 بندر‌انزلی در این ویژه‌برنامه به‌شمار می رفت.
مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان همزمان با سی و هشتمین سال‌روز پیروزی شکوه‌مند  انقلاب اسلامی ایران و طلیعه‌ی آزادی ملت، ضمن فضا‌سازی و پرپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های اعضا و مربیان  میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.
برهمین اساس کانون کوچصفهان با هدف ارتباط بیشتر مادر و کودک و ‌هم‌چنین نمایاندن نقش مادران در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسابقه‌ی نقاشی «مادر من»  را برنامه ریزی و به مرحله‌ی اجراگذاشت.
برگزاری مسابقه‌ی عکاسی و نشریه‌دیواری که درسایه‌ی هم‌گرایی و تعامل با آموزش و پرورش صورت‌گرفـت از دیگر برنامه‌های این مرکز بود و درهمین زمینه مربیان کانون کوچصفهان با دعوت از دانش‌آموزان مدارس به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کودک ونوجوان محور پرداختند.
هم‌زمان با سی و هشتمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی مربیان، اعضا و جمعی از اولیای کانون پرورش فکری شهرستان لاهیجان به دیدار خانواده‌ی شهید «رضا فضلی» رفتند.
 طی این دیدار، مادر شهید ضمن بازگو کردن ویژ‌گی‌های اخلاقی رضا فضلی، به چگونگی شهادت وی در راه اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی پرداخت و درپایان به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد درمسیر اهداف عالیه‌ی نظام و شهیدان حرکت‌کنند.
ویژه‌برنامه‌ی تجلیل از اعضای  کتاب‌خوان کانون  از دیگر فعالیت‌های ایام الله دهه فجرمرکز فرهنگی هنری لاهیجان بود.
در این مراسم که به‌منظورارج نهادن به حضور پُررنگ اعضا در فعالیت‌کتاب‌خوانی و دیگر برنامه‌های کتاب‌محور صورت‌پذیرفت، کودکان و نوجوانان عضو کانون به اجرای سرود و خوانش شعری از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداختند.
اجرای نمایش آیینی «ازیاوری تاباوری» و ارایه‌ی مطالبی درارتباط با پیشینه‌ی این آیین از دیگر برنامه‌ها بود که با اجرای مسابقه‌‌ی «کتاب‌هایی که خوانده‌ام» و تجلیل از برگزیدگان طرح کتاب‌خوانی  و هم‌چنین اعضای توان‌مند در حوزه‌ی فعالیت‌های علمی مرکز فرهنگی هنری لاهیجان همراه‌شد.
مرکز فرهنگی هنری لشت‌نشاء نیز به‌منظور پاس‌داشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و آشنایی کودکان ونوجوانان با دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی ، هنری و پژوهشی پرداخت.
براین اساس کانون لشت‌نشاء با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی به برگزاری نمایشگاه دست‌آورد‌های مربیان و اعضا و هم‌چنین اجرای فعالیت‌هایی چون: معرفی شخصیت و کتاب‌های مرتباط با انقلاب اسلامی، اجرای نمایش، بازی و هم‌چنین برپایی کارگاه‌های ادبی و نفاشی اقدام‌کرد.
طی این ویژه‌برنامه‌ها که همراهی صمیمانه‌ی حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر، امام جمعه لشت‌نشاء و دیگر مسوولان را نیز به‌همراه‌ داشت، کودکان بیش از پیش با نقش رهبری امام خمینی (ره) و هم‌چنین فداکاری‌های شهدا در پیروزی انقلاب‌اسلامی ایران آشنا‌شدند.
برگزاری جشنواره‌ی غذا‌های بومی و هم‌چنین حضور در راه‌پیمایی بزرگ روز 22 بهمن از دیگر فعالیت‌های این مرکز در ایام دهه‌ی فجر بود.
مرکز فرهنگی هنری چوکا نیز به همین مناسبت با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی میزبان کودکان و نوجوانان عضو کانون و دانش آموزان مدارس شد.
برهمین اساس مربیان کانون به معرفی کتاب، شخصیت‌های برجسته‌ی انقلابی و‌هم‌چنین تبیین وقایع دوران انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان پرداختند .
برپایی کارگاه تکه چسبانی و خوانش شعر از جمله برنامه‌های کانون چوکا بود و در همین زمینه فعالیت‌های قصه‌گویی، برپایی کارگاه نقاشی و مسابقه‌ی حضوری با همراهی کودکان ونوجوانان به مرحله اجراگذاشته شد.
گفتنی است ویژه‌برنامه‌های سی و هشتمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی هم‌زمان درمراکز فرهنگی هنری سراسر استان گیلان برگزار شد.