نشست تخصصی «کودک، سلامت و بهداشت»

نشست تخصصی«کودک، سلامت و بهداشت» با حضور مربیان و اعضای کانون استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 رشت برگزار‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی  این  نشست که در ادامه‌ی برگزاری جشنواره‌ی علمی استانی و با حضور اعضای مراکز چهارگانه کانون رشت صورت‌گرفت، معصومه حمیدی مقدم کارشناس مراقبت از سلامت جامعه اداره‌ بهداشت شهرستان به عنوان میهمان برنامه حضور داشت.  
وی در این نشست که به منظور ارتقای سطح‌آگاهی‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و به‌مرحله اجرا درآمد، پیرامون خطرات ناشی از بیماری‌های مشترک میان انسان و پرندگان، هم‌چنین اهمیت سبد غذایی در رشد جسم و روح فرد با کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.
حمیدی در ادامه، اهمیت مصرف درست مواد غذایی درمیان کودکان را یاد‌آور شد و با بیان‌این‌که تغذیه یکی از مهم‌ترین عوامل چالشی در تکامل کودکان محسوب می شود گفت: ویتامین‌ها و املاح معدنی درتکامل فیزیکی کودک از اهمیت به سزایی برخوردارند و دراین میان میوه‌ها و غلات نقش ارزش‌مندی ایفا‌می کنند.
این کارشناس مراقب سلامت جامعه در پایان به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد با رعایت مسایل بهداشتی و استفاده درست و مناسب از مواد عذایی، نقش موثری در سلامت خود و جامعه داشته‌باشند.
در ادامه‌ی این نشست که با همراهی بیش از 40 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری رشت صورت‌پذیرفت، مخاطبان از نمایشگاه دست‌آورد‌های علمی اعضا و مربیان بازدید کردند و در همین زمینه با چرخه‌ی زندگی در تالاب  توسط کارشناسان آژانس‌همکاری‌های بین‌المللی ژاپن( جایکا) آشنا‌شدند.
معرفی کتاب‌های علمی در قالب فعالیت نمایشی و هم‌چنین معرفی شخصیت پروفسور مجید سمیعی- ازشخصیت‌های برجسته‌ی  علمی استان-  و اجرای موسیقی فولکلور گیلان ازدیگر برنامه‌ها بود که درحاشیه‌ی این نشست و از سوی مربیان و  اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 2 رشت صورت‌گرفت.
گفتنی است جشنواره‌ی علمی استانی از 13 بهمن ماه سال جاری و هم‌زمان با سی و هشتمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی فعالیت‌خود را آغاز کرد و با توجه با اسقبال گسترده‌ی مخاطبان تا بیست و هشتم ماه جاری در دونوبت صبح و عصر پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود.