کد خبر: 266851
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
بازدید 1848
درخشش عضو کانون گیلان در جشنواره ادبی

حنّانه سادات هجرتی، عضو کانون استان گیلان برگزیده‌ی کشوری مسابقه‌ ادبی «نامه‌ی نامور» شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، شاهنامه به عنوان یکی از حماسه‌های منظوم ایران و سند هویت ملی ایرانیان از اهمیت بسیاری برخوردار است و آشنایی کودکان ونوجوانان با این منظومه‌ی ارزش‌مند، ازجمله اهدافی است که از سوی کانون پرورش فکری دنبال‌می شود.
بر همین اساس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری مسابقه‌ی ادبی« نامه‌ی نامور» را با هدف آشنایی افزون‌تر اعضا با داستان‌ها و شخصیت‌های شاهنامه به عنوان گنجینه‌ای ملی و هم‌چنین تقویت و توجه بیش‌از پیش به زبان مادری برگزار‌کرد.
بنابراین گزارش،  فراخوان این مسابقه در بهار 95 و در زادروز حکیم فردوسی به استان‌ها ارسال و در همین زمینه فعالیت‌های مربیان با هدف ارتقای آگاهی‌های کودکان ونوجوانان وهم‌چنین تلاش برای شرکت اعضای علاقه‌مند به حضور در این مسابقه آغاز‌شد.
براین اساس آشنایی با شخصیت‌های شاهنامه و نوشتن نامه به یکی از همین شخصیت ها که محور اصلی مسابقه بود در دستورکارقرارگرفت و درهمین زمینه بیش از 30 اثر به مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گیلان ارسال شد.
داوری آثار، انتخاب و ارسال 5 اثر برگزیده به اداره کل آفرینش‌های ادبی درتهران بخش‌دیگر این مسابقه بود و در دراین میان حنّانه سادات هجرتی، عضو مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان با اثر«نامه‌ای به جمشید» عنوان برگزیده‌ی کشوری این مسابقه‌ها را به خود اختصاص داد.