کد خبر: 267609
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
بازدید 1347
شورای فرهنگی کانون گیلان تشکیل جلسه داد

اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان گیلان در سال 1396 صبح دیروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این جلسه به‌منظور تبیین سیاست‌های کانون استان، بررسی و تحلیل عملکرد مراکز در سال گذشته وهم‌چنین هم‌اندیشی در ارتباط با برنامه‌های سال جاری صورت‌گرفت.
اسفندیارضیائی، سرپرست کانون استان گیلان در آغاز این نشست ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدربه حاضران، تلاش‌های تمامی فعالان عرصه‌ی فرهنگ را یادآور‌شد و از فعالیت برای پیشبرد اهداف کانون و حرکت در مسیر ارتقای توان‌مندی کودکان ونوجوانان ابرازخرسندی‌کرد.
وی هم‌چنین روی‌کرد‌های جدید مدیرعامل کانون و وزیر آموزش و پرورش برای سال 96 را مورد توجه قرارداد و تجربه و تخصص همکاران  را در سایه‌ی هم‌دلی و هم‌اندیشی، زمینه‌ساز نیل‌به اهداف دانست.
ضیائی در ادامه سخنان خود تلاش‌های مدیران پیشین‌کانون، به ویژه فعالیت‌های علی پورحسن را شایسته‌ی تقدیر خواند و با بیان این‌که بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته در زمینه‌ی فعالیت‌های  فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی  می تواند چراغ راه آینده‌باشد، برضرورت استفاده از این سرمایه‌های ارزش‌مند تاکید‌کرد.
سرپرست کانون استان گیلان درعین‌حال افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی و عدالت اجتماعی را از رسالت‌های کانون برشمرد و در این میان معرفی فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی  در سطح جامعه و توجه ویژه به خانواده‌را لازم و ضروری خواند.
لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی و گسترش فعالیت‌سایت‌های کودک و نوجوان، هم‌چنین اهمیت افزایش تعامل با دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک ونوجوان از دیگر محور‌های سخنان ضیائی بود.
اسفندیار ضیائی در این نشست توجه به اعضا را مهم‌ترین اولویت‌کانون ارزیابی‌کرد و با بیان‌این‌که نگاه همه‌جانبه، کیفی‌سازی فعالیت‌ها و ارایه‌ی الگویی مناسب از آموزش‌های غیرمستقیم کانون به جامعه بیان‌گرگستردگی فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی است گفت: آموزش‌های غیرمستقیم کانون می تواند به عنوان الگویی مناسب برای معلمان و مربیان کشور مورد استفاده قرار‌گیرد.
سرپرست کانون هم‌چنین تقویت هویت ایرانی اسلامی را یک ضرورت اجتماعی توصیف‌کرد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: کانون پرورش فکری نیز طی سال‌های گذشته با کلید واژه‌های مقدس سلام و احترام که اساس زندگی فرهنگی است به اجرای فعالیت‌های هدف‌مند پرداخته است و در آینده‌نیز برنامه‌هایی با همین هدف در دستور کار قرارخواهد‌گرفت.
توصیه به هم‌فکری،  هماهنگی افزون‌تر و حفظ کرامت انسانی افراد بخش پایانی سخنان سرپرست کانون استان گیلان در این روز بود.
درادامه‌ی این نشست اعضای شورای فرهنگی کانون گیلان به بیان نقطه‌نظرات و ارایه‌ی پیشنهادات سازنده برای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های کودک ونوجوان محور این دستگاه فرهنگی در سال جاری پرداختند و ضمن بررسی موارد دستورجلسه (جشنواره‌های رضوی، طرح کانون مدرسه و..) راهکار‌هایی متناسب با موضوع ارایه‌کردند.