کد خبر: 267831
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
بازدید 1400
بگذاریم زمین نفس بکشد

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان با اجرای ویژه‌برنامه‌های خلاقانه و هدف‌مند، روز زمین پاک راگرامی‌داشتند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، دوم اردیبهشت هرسال‌بهانه‌ای برای یادآور‌شدن اهمیت محیطزیست  به مخاطبان و هم‌چنین فرصتی ارزش‌مند برای مربیان کانون است که افزون برارایه‌ی فعالیت‌های زیست‌محیطی در‌طول سال، با نگاهی ویژه به این روز  نگریسته و به اجرای برنامه‌های هدف‌مند برای کودکان ونوجوانان بپردازند.
برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر با اجرای ویژه‌برنامه‌ی «بگذاریم زمین نفس بکشد» که درسایه‌ی همکاری اولیا و دانش‌آموزان مدرسه‌ی‌ کوثر صورت‌گرفت، به استقبال روز «زمین پاک» رفت.
بنا‌براین گزارش، مربیان طی این ویژه‌برنامه‌که به منظور آشنایی افزون‌تر مخاطبان با فعالیت‌های زیست‌محیطی کانون و هم‌چنین افزایش آگاهی‌های آنان برنامه‌ریزی و اجرا‌شد، به نقش و اهمیت حفظ و صیانت از کره زمین به‌عنوان زیستگاه اصلی موجودات زنده پرداختند و درهمین زمینه ایجاد آلودگی را مهم‌ترین دغدغه‌ی دوست‌داران محیط زیست و تهدیدی برای ادامه‌ی حیات این ایستگاه‌ بزرگ عنوان‌کردند.
زیان‌های ناشی از تولید و دفن غیر اصولی زباله ‌ها و هم‌چنین افزایش روز‌افزون گاز‌های گلخانه‌ای از دیگر مواردی بود که مربیان کانون به آن اشاره و از مخاطبان دعوت‌کردند با آگاه‌سازی  دیگر افراد در مسیر دفاع از حق‌حیات زمین گام‌بردارند.
معرفی‌کتاب‌های کانونی به اعضای دانش‌آموز و نوشتن دل‌نوشته‌هایی که بر ضرورت همراهی همه‌ی انسان‌ها برای پاس‌داشت از محیط زیست اشاره‌داشت، پایان‌بخش ویژه‌برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر دراین روز بود.
کانون پرورش فکری شهرستان رودسر نیز به همین مناسب،ویژه‌برنامه‌ای را با همراهی آموزش و پرورش، اداره محیط زیست و گروه قدم‌های سپید برگزار‌کرد.
طی این ویژه‌برنامه که به منظور آگاه‌سازی مخاطبان صورت‌گرفت، مربیان به آماده‌سازی طرح‌هایی برای معرفی کتاب برداختند وبر تاثیر‌ مطالعه برآگاهی‌های کودکان و نوجوانان در تمامی زمینه‌ها، به ویژه شناخت بیشتر از محیط زیست تاکید‌کردند.
در ادامه نیزکارشناس محیط زیست شهرستان به ارایه‌ی مطالبی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری زمین از آلودگی‌ها پرداخت و  با نمایش ویلچروهم‌چنین تعداد زیادی درپوش پلاستیکی، برای مخاطبان توضیح داد: به‌جای دورانداختن مواد  بازیافتی می توان این طلای سیاه را جمع‌آوری و برای ارایه‌ی کار‌های  بشردوستانه هم‌چون تهیه‌ی امکانات مورد نیاز معلولان استفاده‌کرد.
در پایان این برنامه که با حضور بیش از 30 عضو دانش‌آموز صورت‌گرفت، حاضران از نمایشگاه دست‌آورد‌های مربیان و اعضا بازدید‌کردند و با اهدای بسته‌های فرهنگی تقدیر‌شدند.
شایان ذکر‌است به‌همین مناسبت ویژه برنامه هایی نیز درمراکز فرهنگی هنری شماره 2 بندر‌انزلی، اسالم، لنگرود و مرکز شماره 2 آستارا برگزار‌شد.