گرامی‌داشت روزجهانی تنوع‌زیستی

هم‌زمان با روز‌جهانی تنوع‌زیستی، مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌2بندر‌انزلی میهمان ایستگاه محیط‌زیست « قلم گوده» این شهرستان شدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان گیلان، طی این فعالیت ‌زیست‌محیطی که یکم خرداد ماه جاری و با شعار «تنوع‌زیستی و گردش‌گری پایدار» صورت‌گرفت، اعضای کودک و نوجوانان کانون ضمن شرکت در برنامه‌های شاد و متنوع، با اهمیت تنوع‌زیستی در جذب گردش‌گر و نقش تاثیر‌گذارآن در پویایی اقتصاد کشورآشنا‌شدند.
در همین زمینه علی هادی‌پور، کارشناس اداره محیط زیست شهرستان بندر‌انزلی به موهبت‌های خدادادی استان گیلان اشاره‌کرد و از تالاب بندر‌انزلی به عنوان پدیده‌ای طبیعی و دارای تنوع زیستی بالا نام‌برد.
وی در ادامه سخنان خود عوامل تخریب و ازدست‌رفتن زیست‌گاه‌ها را مورد توجه‌قرارداد و تغییر درساختار زیست‌بوم‌ها، گونه‌های مهاجم بیگانه و هم‌چنین آلودگی‌ها را تهدیدی برای تنوع‌زیستی ارزیابی‌کرد.
این فعال حوزه‌ی محیط‌زیست در عین‌حال نقش انسان در تخریب زیست‌بوم‌ها و تولید آلاینده‌ها را یادآور شد و از کودکان و نوجوانان خواست با افزایش‌آگاهی‌ها و آگاهی‌بخشی به جامعه، در مسیر پاس‌داشت از نعمت‌های طبیعی کشورحرکت‌کنند.
 درادامه‌ی این برنامه که با همراهی کانون، اداره محیط زیست و جمعی از دوست‌داران طبیعت صورت‌گرفت، حاضران بیش از پیش با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری تالاب بندرانزلی ازجمله: رودک، حواصیل شب و شاه‌بوف آشنا شدند.
گفتنی است، اول خرداد ماه برابر با 22 مه، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روزجهانی « تنوع زیستی»نام‌گذاری شده و درهمین زمینه نیز برنامه‌های مختلفی درراستای افزایش آگاهی عموم وارتقای بینش آنان نسبت به مسایل زیست محیطی درسراسردنیا برنامه‌ریزی و اجرا‌می شود.
شایان ذکر است، توسعه علمی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان درارتباط با اهمیت محیط‌زیست، از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و برهمین اساس این مجموعه‌ی فرهنگی در‌سایه‌ی همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی وگروه‌های مردم‌نهاد همچون اداره محیط‌زیست و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) نقش تعیین‌کننده‌ای دراین زمینه ایفا‌کرده‌است.