کد خبر: 269141
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
بازدید 1146
من با طبیعت هستم!

مرکز فرهنگی هنری شفت هم‌زمان با هفته‌ی محیط‌زیست، ویژه‌برنامه «من با طبیعت‌ هستم» را با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزار‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این ویژه‌برنامه که باهمکاری اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان شفت صورت‌گرفت، مسوولان، مربیان و کارشناسان میهمان به ارایه‌ی آموزه‌هایی در ارتباط با اهمیت محیط‌زیست و شیوه‌های پاس‌داشت از این موهبت‌خدادادی پرداختند.
بنابراین گزارش محمدرضا محسنی، فرماندار شهرستان شفت ضمن حضور در این برنامه از تلاش‌های مربیان کانون برای علاقه‌مند‌سازی کودکان و نوجوانان جهت مشارکت‌ درفعالیت‌های اجتماعی قدردانی‌کرد واظهار‌داشت: توان‌مند‌سازی کودکان و نوجوانان می تواند به برخورداری نسل آینده از منابع و نعمت‌های طبیعی کمک‌کند.
محسنی درادامه سخنان خوداز فعالیت‌های زیست‌محیطی به عنوان یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر جامعه یادکرد و دراین میان نقش فعالیت‌های خلاقانه کانون پرورش فکری را دارای اهمیت ویژه ‌و تاثیر‌گذار خواند.
رضا زمانی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان شفت نیز ضمن ابرازخرسندی از حضور درجمع کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، پیرامون «ظرفیت‌‌ها و تهدید‌های محیط زیست استان گیلان» مطالبی را ارایه‌کرد.
وی هم‌چنین با بهره‌گیری از نرم‌افزار پاورپوینت به معرفی انواع گونه‌های گیاهی و جانوری درحال انقراض استان گیلان پرداخت و از خطر نابودی بسیاری از گونه‌های کمیاب، به عنوان تهدیدی جدی نام‌برد.
درادامه‌ی این ویژه‌برنامه که به‌منظور ارتقای آگاهی‌های کودکان و نوجوانان درارتباط با محیط‌زیست و هم‌چنین تشویق آنان به مشارکت درفعالیت‌های زیست‌محیطی صورت‌گرفت، مربیان کانون به برنامه‌های این دستگاه فرهنگی درهمین زمینه اشاره‌کردند و به ارایه‌ی راهکار‌هایی برای ارتقای سطح فعالیت‌ها درسایه‌ی همراهی  و همکاری افزون‌تردستگاه‌های اجرایی پرداختند.
برگزاری کارگاه آزمایش علمی با عنوان «گرمایش زمین و گاز‌های گلخانه‌ای» و معرفی کتاب‌های علمی توسط مربیان از دیگر برنامه‌های این روز بود که با اجرای موسیقی از سوی اعضای ارشد مرکز فرهنگی هنری شفت‌ و اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران همراه‌شد.