هندسه دین را به کودکان بیاموزیم

هندسه‌ی دین را مرور کرده و با ترسیم نقشه‌‌ای درست، کودکان و نوجوانان را با مفاهیم و ارزش‌های اسلامی آشنا‌کنیم.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، این بخشی از سخنان امام جماعت ماه مبارک رمضان کانون است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید رهنما در پایان نماز‌های ظهر و عصر ماه‌ مبارک رمضان که در نماز‌خانه‌ی کانون رشت برپا‌می‌شود، به تعلیم وتربیت از منظر اسلام پرداخت و گفت: ادعیه، نماز و دیگرمسایل‌دینی‌همچون‌مصالح هستند و آن‌چه به یک بنا اعتبار می بخشد، نقشه و مهندسی آن است.
وی درادامه به شاخصه‌های دین مبین اسلام اشاره و با بیان‌این‌که تفکر و اندیشه، ازنقاط برجسته‌ی اسلام است تاکیدکرد: می بایست مهندسی دین را مرور کنیم و مراقب‌باشیم کسی هندسه نادرستی را با همان مصالح به فرزندان‌مان ارایه‌نکند.
رهنما دراین میان نقش فعالان عرصه‌ی تعلیم و تربیت را مهم‌ارزیابی‌کرد و با اشاره به پیشینه و گستره‌ی برنامه‌های کانون اظهار‌داشت: فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی و هم‌چنین انتشار کتاب و تهیه‌فیلم، گوشه‌ای از برنامه‌هایی است که می تواند نقشه‌ی‌راه درستی را  برای کودکان ونوجوانان ترسیم‌کند.
وی در عین حال از لزوم دقت نظر اصحاب فرهنگ در مواجهه با نحله‌های فرهنگی دشمنان سخن‌گفت و افزود:  فرهنگ و تفکر بیگانه همچون «تور ریزبافتی» است که جلوگیری از ورود کودکان و نوجوانان به این دام، دقت نظر فعالان حوزه فرهنگ را طلب‌می کند.
این فعال دینی هم‌چنین برنامه‌ریزی همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری بر روی نسل کودک را پشتوانه‌ای ارزش‌مند برای هرجامعه خواند و به حاضران توصیه‌کرد تا همچون گذشته با تربیت کودکان و نوجوانانی خلاق و اخلاق مدار، نقش تاثیر‌گذاری درآینده‌ی کشور داشته‌باشند.
 گفتنی است پرورش حس دینی و باور‌های اسلامی کودکان و نوجوانان از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و در این مسیر نیز همکاران ستادی همراه با مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان با برپایی نمازجماعت، خواندن دعا‌های ماه مبارک رمضان واهدای بسته‌های فرهنگی به محسنین ازبرکت‌های ماه میهمانی پروردگار به‌بهترین شکل‌ بهره‌مند‌می‌شوند.