کد خبر: 269252
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
بازدید 1065
ماه خوب‌ِ خدا درکانون بندر‌انزلی

هم‌زمان با شب‌های پُربرکت قدر، مرکز فرهنگی هنری شماره ‌2 بندرانزلی میزبان ضیافت افطاری«ماه خوبِ خدا» شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این ویژه‌برنامه که به‌منظورآشنایی کودکان ونوجوانان با سنت حسنه‌ی افطاری و تشویق مخاطبان به شرکت در فعالیت‌های خداپسندانه صورت‌گرفت، جمعی از مسوولان شهرستان، کارشناسان ستادی و هم‌چنین اعضای کانون به‌همراه خانواده‌های خود ‌حضورداشتند.
فرهاد رحمان زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت مولی الموحدین علی (ع)، به برکت‌های ماه مبارک رمضان اشاره و روزه‌داری مهمانان ضیافت الهی را بستری مناسب برای همدلی و دوستی بیشتر عنوان‌کرد.
وی درادامه ضمن تشکر از مربیان پرتلاش کانون، از همراهی اولیای اعضای کانون در برگزاری این مراسم معنوی قدردانی‌کرد و ازکودکان ونوجوانان خواست تا دراین روز‌های پربرکت برای توفیق تمامی خدمتگزاران عرصه‌ی فرهنگ کشوردعا‌کنند.
اکرم‌السادات حسینی، کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان نیز دراین مراسم ضمن تشکر از مربیان کانون که هرساله در برپایی ضیافت افطاری و پرورش تفکر دینی کودکان و نوجوانان تلاش می کنند،گفت: بهره‌گیری از همراهی والدین، اعضای فعال و ارشد کانون حرکتی ارزش‌مند و زمینه‌ساز ارتقای سطح فعالیت‌های دینی و اسلامی است.
وی در ادامه اهمیت و جایگاه فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در ارتباط با زندگی و سیره عملی معصومین(ع) را مورد توجه قرار‌داد و به کودکان نوجوانان یادآور‌شد: با شناخت این بزرگواران که الگو‌های جامعه بشری هستند می توان ضمن ایجاد پیوند افزون‌تر با پروردگار مهربان در مسیر سعادت و رستگاری گام‌برداشت.
 مشاور اموربانوان و خانواده کانون درپایان از حضورمهمانان و مسوولان فرهنگی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محیط زیست و نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان در این مراسم قدردانی و این همراهی را بیان‌گر تعامل و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی درجهت ارتقای آگاهی‌های دینی و اسلامی کودکان ونوجوانان ارزیابی‌کرد.
درادامه‌ این مراسم که همراهی صمیمانه والدین را به‌دنبال داشت، مربیان به معرفی کتاب‌های‌ دینی، قصه‌گویی و بیان احادیثی پیرامون فضیلت‌های ماه‌ مبارک رمضان پرداختند.
نمایش فیلم«کشتی نوح، نشست صمیمانه مربیان با اعضا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و درلحظه‌های ملکوتی اذان نیز حاضران برای شفای تمامی بیماران دعا‌کردند.