کد خبر: 269399
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
بازدید 1571
اکران فیلم «هامون و دریا» در سینما کانون رشت

دورجدید نمایش فیلم‌های منتخب کودک و نوجوان با اکران فیلم «هامون و دریا» در سینما کانون شهر رشت آغاز شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، با اکران فیلم «هامون و دریا» دورجدید نمایش فیلم‌های سینمایی، کوتاه، نیمه‌بلند و پویانمایی تولید‌شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از نیمه دوم سال‌گذشته آغاز شد، ادامه‌‌یافت.
هامون نوجوان دوتار نوازی است که به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می‌کند. بین او و دریادخترعمویش عشقی جاری است تا اینکه بیماری دریا (دختر قالیباف روستایی) هامون و تعدادی از نوجوانان روستا را به کویر می‌کشاند تا آن‌ها با گذر از آن مسیر پرخطر برای دریا دارو تهیه‌کنند و عشق واقعی این دو دلباخته معنا پیدا می‌کند.
داستان این فیلم از کتاب هامون و دریا اثر عباس جهانگیریان اقتباس شده و ابراهیم فروزش بر اساس همین طرح، داستان سینمایی خود را نوشته و کارگردانی کرده است.
برهمین اساس مهران گل محمدزاده، محبوبه شاکری، میلاد حاتمی و زهره مرادی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
بنابراین گزارش، در نخستین روزاکران فیلم‌های سینما کانون که صبح‌امروز با حضور کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها صورت‌گرفت، اسفندیارضیائی، سرپرست کانون استان گیلان به همراهی والدین با فرزندان اشاره و اظهار‌داشت: بسیار خرسندیم ازاینکه حضورپدر و مادر‌هایی را شاهد هستیم که نگاهی ویژه ‌به تربیت کودکان و نوجوانان دارند.
ضیائی افزود: همراهی والدین با فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و حضور در فضای مقدسی همچون کانون، بیان‌گر نگاهی ویژه به مقوله‌ی فرهنگ است و می‌تواند گوشه‌ای از فرایند فعالیت‌های فرهنگی درجامعه را به‌نمایش بگذارد.
وی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های کتاب‌محورکانون پرداخت و با اشاره به تاکید دین مبین اسلام برضرورت استفاده درست از این ابزار تربیتی خاطرنشان‌کرد: کتاب با ما زندگی کرده، سخن‌می گوید و به عنوان دوست همراه مخاطب است؛ از این رو بهره‌گیری ازکتاب سرلوحه برنامه‌های کانون قراردارد.
او هم‌چنین فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون را موردتوجه‌قرارداد و با بیان‌اینکه فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی اساس و زیربنای جامعه اسلامی را شکل‌داده و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به مخاطبان منتقل می‌کند، تصریح‌کرد: به یقین کودکانی که از برنامه‌های کانون بهره‌مند می شوند، فرهیختگانی خواهند شد که درآینده‌ای نزدیک ازآنان بسیارخواهیم شنید.
این مسوول در همین زمینه به فعالیت تاثیر‌گذار سینما کانون درجذب مخاطب و فراهم‌کردن امکان استفاده طیف گسترده‌تر مخاطبان از برنامه‌های کانون اشاره و اظهار‌کرد: نمایش فیلم‌های هدف‌مند و هم‌چنین ارایه‌ی‌ بسته‌های فکری مناسب می تواند به امنیت فرهنگی جامعه کمک کرده و پاسخ‌گوی نگرانی‌های والدین‌باشد.
تشویق مخاطبان به دقت نظر در متن و دریافت پیام‌های سازندگان فیلم از دیگر محور‌های سخنان ضیائی بود و وی در عین‌حال به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد در فعالیت‌های پرنشاط کانون حضوری موثر‌داشته‌باشند.
شایان‌ذکر‌است سینما‌کانون استان گیلان در شهرستان رشت، میدان انتظام، کوچه‌ی نظام‌پزشکی قرار‌دارد.