رُخ‌نمایی از توان‌مندی اعضای کتاب‌خوان کانون اسالم

اعضای مرکز فرهنگی هنری اسالم با حضور در پنجمین همایش کتاب‌خوانی با محوریت کودک، گوشه‌ای از تاثیر‌گذاری فعالیت‌های کتاب‌محور کانون را به رخ کشیدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این همایش که به همت دفتر امام جمعه، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی و مرکز فرهنگی هنری اسالم برگزار‌شد، 20عضو برگزیده‌ی کانون به همراه مربیان خود حضور‌داشتند.
بنابراین گزارش در همایش کتاب‌خوانی کودک که در سالن اجتماعات نهاد‌ کتاب‌خانه‌های عمومی بخش اسالم صورت‌گرفت، شش عضو کودک کانون به معرفی و نقد کتاب‌ پرداخته و با تشریح فعالیت‌های کتاب ‌محور کانون پرورش فکری، نقش مربیان این مجموعه فرهنگی را به حاضران یادآور‌شدند.
در همین زمینه امام جمعه بخش اسالم توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را مهم‌ترین رسالت نهاد‌های فرهنگی دانست و از کانون به عنوان یک مرکز امن، موفق و فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشور نام برد.
ترغیب پدر‌ها و مادر‌ها به تلاش افزون‌تر برای علاقه‌مند‌سازی کودکان و نوجوانان به مطالعه و اشاره به روایات و احادیث معصومین (ع) در این ارتباط، از دیگر محور‌های سخنان حجّت الاسلام اصغر جدایی بود.
سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش نیز به اهمیت مطالعه در ارتقای آگاهی‌های فردی و اجتماعی پرداخت و دراین میان نقش کتاب‌های کاغذی را ناتمام و لذت‌بخش توصیف‌کرد.
تجلیل از برگزیدگان پنجمین «همایش کتاب‌خوانی کودک» پایان بخش برنامه  بود و براین اساس یازده کودک برگزیده با اهدای لوح سپاس و جایزه از سوی مسوولان تقدیر‌شدند.