کد خبر: 271259
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
بازدید 813
هزینه برای کودک  ونوجوان، سرمایه است

فرماندار شهرستان فومن هزینه کردن برای نسل کودک و نوجوان را یک سرمایه‌گذاری هدف‌مند و پشتوانه‌ای ارزش‌مند برای آینده کشور توصیف‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، حسین اسماعیل‌پور این سخنان رادر حاشیه برگزاری هفتمین دوره مسابقه‌های رباتیک دانش‌آموزی و طی دیدار با سرپرست کانون گیلان اظهارداشت و با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری گفت: این دستگاه فرهنگی از مراکز تخصصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان است و جایگاه ویژه‌ای درامرتوان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی دارد.
نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان فومن در ادامه، آشنایی خود با برنامه‌های کانون را یادآورشد و با مهم ارزیابی‌کردن برنامه‌ریزی مدون و ترسیم چشم‌اندازها، بر پیگیری خواسته‌های این نهاد فرهنگی تاکیدکرد.
اسماعیل‌پور درعین‌حال برنامه‌های مشترک کانون با دیگر دستگاه‌های فعال درحوزه‌کودک و نوجوان را سازنده توصیف‌کرد و افزود: مراکز فرهنگی هنری کانون بستری مناسب برای اجرای فعالیت‌های مخاطب‌پسند و عرصه‌ای برای هم‌افزایی افزون‌تر است؛ از این رو استمرار چنین برنامه‌هایی مورد حمایت مسوولان شهرستانی خواهدبود.
کانون، بسترساز جامعه‌ای پویا و بانشاط
سرپرست کانون گیلان نیز در این دیدار ازنگاه فرهنگی فرماندار فومن قدردانی‌کرد و توجه ویژه‌ی وی به فعالیت‌های کودک ونوجوان مهم را شایسته تقدیرخواند.
اسفندیارضیائی هم‌چنین به تشریح برنامه‌ها و تبیین چشم‌انداز فعالیت‌های کانون پرداخت و با ارایه‌ی گزارشی از توان‌مندی‌های این نهاد فرهنگی تصریح‌کرد: کانون می تواند بسترساز جامعه‌ای پویا، بانشاط برای آینده کشورباشد.
وی درعین‌حال رویکرد کانون در افزایش گستره‌ی فعالیت‌های علمی و همگامی با فن‌آوری ‌های روز را مورد توجه‌قرارداد و با اشاره به  برگزاری کارگاه‌های متنوعی هم‌چون نجوم، رباتیک درمراکز فرهنگی هنری گفت: راه‌اندازی سایت‌ کودک و نوجوان نیز از دست‌آوردهایی است که درجذب و پایدارسازی اعضا نقشی تعیین‌کننده داشته و دارد.
این مسوول استانی درپایان، پیشینه روشن کانون و همراهی خانواده‌ها با برنامه‌های آن را سرمایه‌ای ارزش‌مند دانست بر ضرورت همراهی افزون‌تر مسوولان با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی تاکیدکرد.
در ادامه‌ی این نشست که درحاشیه برگزاری هفتمین دوره‌ی مسابقه‌های رباتیک و به یاد شهید مدافع حرم، محسن حججی برگزارشد، حاضران از دست‌آوردهای فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی اعضا و مربیان کانون فومن بازدیدکردند.
گفتنی است در این برنامه، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، معاون آموزش وپرورش و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان فومن حضورداشتند. 
شایان ذکر است این مسابقات در دو بخش ربات جنگجو و فوتبالیست و با حضور 70 شرکت کننده از شهرستان‌های رشت، فومن و بخش سنگر برگزارشد و درپایان نیزشرکت‌کنندگان با لوح سپاس و جایزه تقدیرشدند.