کد خبر: 267299
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
بازدید 1726
جشن عیدانه برای کودکان کار درکانون لرستان

با هدف فراهم ساختن لحظاتی شاد ومفرح وآشنایی کودکان ونوجوانان کار، با مطالعه وکتاب وکانون وآشنایی آنهابا خطرات احتمالی چهارشنبه سوری، جشن عیدانه باهمکاری موسسه نسل رها خرم و کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان: جشن عیدانه کودکان کار وکم برخوردار به همت موسسه نسل رها خرم، کانون استان، سازمان آتش نشانی وشهرداری خرم آبادو بهزیستی در سالن سینما کانون برگزار شد.
این درحالی است که پدیده کودکان کار وکم برخوردار، یکی از معضلاتی است که گریبانگیر اکثرشهرها شده است و مسایل مختلفی مانند خانواده، فقر اقتصادی و... باعث بوجود آمدن این معضل شده،  به همین منظور و با هدف فراهم ساختن لحظاتی شاد ومفرح وآشنایی این کودکان ونوجوانان با مطالعه وکتاب به عنوان یک یار مهربان و آشنایی با نکات ایمنی وخطرات ترقه بازی وآتش بازی در چهار شنبه سوری و آتش نشانی و... این برنامه برپا شد.
دراین مراسم سعیدیاراحمدی کارشناس آتش نشانی خرم آبادضمن تقدیر وتشکر از موسسه رهانسل خرم ومدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به خاطر برگزاری این مراسم، نکاتی را در خصوص خطرات آتش بازی های چهارشنبه سوری مطرح کرد.
وی خطاب به کودکان ونوجوانان حاظر در مراسم گفت: از آتش بازی، آتش زدن بوته وهیزم و مایعات  آتش زا ازجمله نفت وبنزین ومواد منفجره ... بپرهیزید واز خرید وفروش ویا استفاده از آنه دوری کنید که حدود250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک خانه را تخریب کندو شیشه های منازل اطراف را بشکند.
این کارشناس آتش نشانی اضافه کرد: نگهداری موادمحترقه نیاز به شرایط خاصی دارد ونگه داشتن این مواد درکنار حرارت و یا هوای گرم و درجیب ویادست موجب انفجار می شود.
وی در پایان با گرامی داشتن یاد وخاطره شهدای آتش نشان، از حضار خواست تا شادی چهارشنبه سوری را با آتش بازی و خطر آفرینی از بین نبرند و با کارکنان آتش نشانی همکاری کنند.
در این برنامه مربیان مرکزشماره 2 خرم آباد به معرفی کانون وفعالیت های فرهنگی هنری و ادبی و معرفی کتاب پرداختند و فیلم کشاورز و ربات نیز برای حضار پخش شد.
گفتنی است گروه نمایش طنزوموزیکال«رنگین کمون» با بازی عزت درگاهی،گلشن حسنوند، محمد باقری، امین باقری و سرپرستی فرزانه بازگیر به اجرای نمایش شاد پرداختند.
این مراسم با برگزاری مسابقه واهدای جوایزبرگزیدگان توسط مینا چدنی مدیر موسسه رهانسل خرم به پایان رسید.