کد خبر: 267357
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
بازدید 1614
پرواز بادبادک ها ، چهارشنبه سوری بدون ترقه

درآخرین روزهای سال 95 وهمزمان با جشن های چهارشنبه سوری تعدادی ازمراکزکانون لرستان اقدام به برگزاری ویژه برنامه پرواز بادبادک هاو گرامیداشت مقام آتش نشان کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان: جشن پرواز بادبادکها به مناسبت جشن چهارشنبه سوری و گرامیداشت مقام آتش نشان در مرکز دورود برگزار شد .
در این مراسم که با حضور تعدادی ازنهادهای فرهنگی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، آتشنشانی؛ آموزش و پرورش برگزار شد از برنامه های این روز می توان به معرفی آیین های باستانی توسط مربیان، توضیح کارشناسان آتش نشانی در رابطه با دوری از خطرات آتش بازی دراین ایام ، شعرخوانی؛ بازی واجرای نمایش طنزتوسط گروه آفتاب گردان و در نهایت پرواز بادبادکها اشاره کرد.
همچنین در شهرستان پلدختر، کمپین حمایت از چهارشنبه سوری بدون ترقه وجشن پرواز بادبادکها با حضور پرسنل آتش نشانی این شهر وبا حضور بیش از 70 کودک در ورزشگاه شهید سرمالیان برگزار شد .
در این برنامه کودکان یاد و خاطره شهدای آتش نشان در ساختمان پلاسکوی تهران را گرامی داشتند و بنا بر این شد که چهارشنبه سوری وتعطیلاتی بدون ترقه را داشته باشند .
در پایان این برنامه مسابقه ای برای شرکت کنندگان برگزار و به شش نفر برگزیده جوایزی اهداء شد.
درخرم آباد نیز مراسم جشن پرواز بادبادک ها توسط مرکز 3 برگزار شدکه دراین مراسم تعداد زیادی از اعضا وخانواده ها درآن حضور داشتند.
دراین جشن شرکت کنندگان ضمن گرامی داشت یاد شهدای آتش نشان اعضا قرار گذاشتند که چهار شنبه سوری و تعطیلات را بدون استفاده از مواد منفجره وترقه داشته باشند.