پرداختن به محصولات و ادبیات حوزه کودک ونوجوان زمینه ساز  جهاد فرهنگی

<BR> <BR> نویسنده حوزه کودک ونوجوان کشوراز پرداختن به محصولات و ادبیات خاص حوزه کودک ونوجوان به عنوان زمینه ساز ایجاد جهاد فرهنگی در کشور یاد کرد.

 
 
 
 
 
نویسنده حوزه کودک ونوجوان کشور و داور دوره های پیشین جشنواره کودک ونوجوان در گفتگو بادبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاریها و رسانه های مجازی  کودک و نوجوان اظهار کرد:در تمام کشور باید اتفاقات فرهنگی برای تقویت نسل جوان و نوجوان شکل بگیرد و برپایی نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های مجازی کودک ونوجوان در مازندران زمینه ساز آغاز این حرکت فرهنگی است.
کمال شفیعی با اشاره به نقش تاثیرگذار کودک و نوجوان به عنوان آینده سازان مملکت خاطر نشان کرد:اگر خواهان پیشرو شدن نسل آینده هستیم باید اقدامات فرهنگی از این دست را گسترش دهیم.
وی تصریح کرد:بر پایه تلاش های فرهنگی است که آگاهی خانواده ها افزایش می یابد تا نیاز های کودک و نوجوان برطرف شود و خانواده به عنوان خاستگاه کودک و نوجوان می تواند با این اقدامات فرهنگی زمینه ظهور استعدادهای آنان را فراهم کند.
داور دوره های پیشین جشنواره کودک ونوجوان افزود:باید پایش علمی برای در دسترس بودن نشریات کودک و نوجوان و در اختیار قرار داشتن این نوع از مخاطبان انجام شود و هم اکنون تعداد نشریاتی که منتشر می شود متناسب نیاز واقعی جمعیت کودک و نوجوان نیست.
وی با به صدا در آوردن زنگ هشدار گسترش شبکه های اجتماعی و ماهواره ای که نسل کودک و نوجوان به راحتی آن را در اختیار دارند گفت:نسل گذشته کودک و نوجوان خلاقیت و تحرک بیشتری داشتند و علت اصلی هم نبود شبکه های مختلف اجتماعی و تلویزیونی بوده است  و این بزرگترین آسیبی است که نسل کودک و نوجوان امروز را تهدید می کند.
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی کودک ونوجوان 1تا 4 اردیبهشت سال جاری به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می شود.