شکل گیری مطبوعات کودک ونوجوان یک دغدغه ملی است

احمدعلی مقیمی، دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران گفت : یکی از مصادیق کارهای زیربنایی درحوزه فرهنگ جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان است.<BR>

 

 
 
احمد علی مقیمی ، دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران در گفتگوی با کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری هاو رسانه های مجازی کودک و نوجوان، جشنواره ملی مطبوعات کودک ونوجوان را یکی از مصادیق کارهای زیربنایی درحوزه فرهنگ دانست و اظهار کرد : نفس برگزاری چنین جشنواره ای فارغ از اینکه در کدام نقطه از کشوربرگزار شود اقدامی مثبت و ارزنده می باشد .
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ، کودکان و نوجوانان را ترغیب به مطالعه مطبوعات و رسانه ها می کند،گفت : این کارباعث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و درنتیجه منجر به شکل گیری نسلی آگاه و مطلع خواهد شد که دررشد وتوسعه کشور نقش اساسی ایفا خواهند کرد .
دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید براینکه این جشنواره نباید تنها به افتتاحیه واختتامیه محدود شود، افزود :  این امر نیزمستلزم یک مدیریت قوی وهمفکری وتعامل مراجع مسئول با نخبگان فرهنگی استان است که بتوانند با طراحی یک نقشه راه جامع اهداف میان مدت وبلند مدت این رویداد را محقق نمایند.
مقیمی به نشریات ویژه کودکان و نوجوانان همچون کیهان بچه ها و سروش نوجوان اشاره کرد و گفت : این نشریات توانستند تاثیر بسزایی برفرهنگ جامعه و علی الخصوص درهمان حوزه مطبوعات بگذارند .
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نشریات توسط بهترین نیروهای فرهنگی کشور منتشر می شد ، تاکید کرد : بسیاری از روزنامه نگاران جوان وتوانای امروز ، همان نوجوانان دیروز هستند که با مطالعه این نشریات وارد این فضا شدند.
 وی با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگ کشور زمینه را برای انتشار نشریات تخصصی کودک ونوجوان فراهم آورند ، ادامه داد : باید دقت کنیم که شکل گیری مطبوعات کودک ونوجوان تنها وظیفه کانون پرورش فکری نیست ویک دغدغه ملی است که باید وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به صورت جدی به آن ورود پیدا کند .
 دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران ذهن کودک ونوجوان را همچون لوح سفیدی دانست وگفت : اگر محتوای نامناسبی برای کودک ونوجوان در نظر گرفته شود آثارسوئی برجامعه خواهد داشت .
 مقیمی ،افزود : اگر محتوای جذابی نیز برای کودکان و نوجوانان فراهم نشود ممکن است نسبت به کلیت مطبوعات و اطلاع رسانی دید منفی در ذهن کودک بوجود بیاورد و این نسل کلیت مطبوعات و رسانه رافاقد جذابیت برای خود بدانند.
 نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه محتوای مناسب برای کودک ونوجوان ، گفت : تهیه محتوا برای نشریات مستلزم شکل گیری نخبگان و تعاملشان با سیاست گذاران عرصه فرهنگ است تا بتوانند باتوجه به ارزش های دینی ،اخلاقی کشور چارچوب های کلی را تعریف کنند.