مطبوعات کودک و نوجوان نیازمند نگاه تخصصی است

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: مطبوعات کودک و نوجوان نیازمند نگاه تخصصی است .

 
 
 
به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاری ها و رسانه های مجازی کودک ونوجوان، مهدی باقری صبح امروز در آیین آغاز به‌کار یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات و نخستین جشنواره ملی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی که در سالن همایش‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه جریان‌سازی مطبوعات کودک و نوجوان در کشور ضعیف است، اظهار داشت: کوششی که یازدهمین جشنواره مطبوعات ملی نسبت به سال‌های قبل داشت به مراتب بیشتر از گذشته است.
وی جای گرفتن مجله و کتاب در سبد فرهنگی خانوار را از ضروریات دانست و ادامه داد: مجله پیش‌رو تر؛ از کتاب است، تمام مطالب نو ابتدا در مجلات به چاپ می‌رسد.
معاون تولید کانون پرورش فکری کشور جایگاه مجله را برای مطالعه کودک مهم دانست و افزود: کانون پرورش فکری یکی از حوزه‌های فرهنگی تخصصی برای کودکان ونوجوانان محسوب می‌شود و در ارتباط با جشنواره ملی مطبوعات کارنامه قابل قبولی را دارد.
باقری با اشاره به اینکه جشنواره ملی مطبوعات جریان‌سازی خوبی برای معرفی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است، تصریح کرد: مطبوعات کودک و نوجوان نیازمند نگاه تخصصی است.
 
وی توجه به ذائقه کودک و نوجوان مسئولیت مطبوعات را بیشتر می‌کند، بیان داشت: تنوع کار فرهنگی برای کودک باید متناسب با دنیای روز باشد تا سبب رشد و بالندگی شود.
 
معاون تولید کانون پرورش فکری کشور یکی از مشکلات حوزه تولیدات کودک را کم بود بضاعت مالی دانست و ادامه داد: با این موقعیت مالی نیاز است به حوزه مطبوعات کودک و نوجوان توجه بیشتری شود.
 
وی کمک‌های مردمی و دولتی را برای رونق مطبوعات حوزه کودک و نوجوان موثر دانست و خاطرنشان کرد: هرچه موقعیت مالی مجلات حوزه کودک و نوجوان پایین باشد انگیزه کار نیز کمتر می‌شود.