کد خبر: 232352
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
جشنواره غذاهای محلی  در مرکزفرهنگی و هنری شماره دو ساری

جشنواره غذاهای محلی در مرکزفرهنگی و هنری شماره دو ساری برگزار شد.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،  یک برنامه غذایی کامل و مغذی هنگامی است که بچه‌ها  انرژی زیاد داشته باشد،احساس سرخوشی و چالاکی کنند،در مدرسه و محیط های آموزشی و فرهنگی تمرکز کافی داشته باشند،کمتر مریض شوندو همچنین پوستی شفاف، چشمانی درخشان و موهایی براق داشته باشند.
تغییر و اصلاح عادات غذایی در بچه‌ها نه تنها باعث تضمین سلامتی آن‌ها می‌شود، بلکه بر اخلاق، رفتار و تمرکزشان در یادگیری نیز تأثیر می‌گذارد.
داشتن رژِیم غذایی مناسب و مفید می تواند ضمن ایجاد سلامتی جسمی، سلامتی روحی و روانی کودک ونوجوان را نیز بهمراه داشته باشد در عین حال نداشتن برنامه غذای برای کودکان و نوجوانان ، اضافه وزن بهمراه داشته احتمال 70 درصد اضافه وزن در بزرگسالی را نیز به همراه دارد.
بر همین اساس، در مرکز فرهنگی و هنری  شماره 2ساری جشنواره غذا برگزار شد تا ضمن آشنایی اعضا با غذا های سنتی مازندران و غذا های سالم، به والدین نیز یادآوری شود تا برای رژیم غذایی فرزندانشان دقت بیشتری داشته باشند.
هدف اصلی از برگزاری این جشنواره،آشنایی  با غذاهای محلی، آشنایی اعضا با رژیم غذای سالم و مناسب و همچنین تعامل بین اعضا بود.  
در این جشنواره 45 نفر اغز اعضای کودک مرکز شرکت داشتند ،اعضا غذاهایی را که با کمک مادران خوددرست کرده بودند،با وستانشان خوردند.