جشنواره مجسمه‌ های شنی سبب افزایش فهم زیباشناختی نوجوانان می‌شود

داور نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران گفت: جشنواره مجسمه‌ های شنی سبب افزایش فهم زیباشناختی نوجوانان می‌شود.

 
 
 
خلیل سمایی جابلو با توجهع به برگزاری نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانانافزود: سه استاد مدعو نیز در این جشنواره حضور داشتند و به‌ عنوان الگوی هنری در عرصه مجسمه‌های شنی برای نوجوانان حاضر در نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران محسوب می‌شوند.
وی در این خصوص اظهار داشت: نوجوانان می‌توانند از کارهای هنری که توسط داوران و برخی از صاحب نظران این رشته کهدر حاشیه این جشنواره برگزار شد الگوگیری نموده و یا در جریان پرسش و پاسخ از این اساتید به فهم و شناخت بهتری از اجرای مجسمه های شنی دست یابند.
سمایی جابلو با اشاره به محوریت قرار گرفتن کتاب در نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران ابراز کرد: جشنواره‌های مرتبط با موضوعات کتاب در یادگیری و مطالعه نوجوانان نقش بسزایی ایفا می‌کند و به آنها در یادگیری‌ها بسیار کمک می‌کند.
این هنرمند مازندرانی و مدرس دانشگاه با تاکید بر ظرفیت هنر در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی بیان کرد: جشنواره مجسمه‌های شنی در رشد  آموزش و پرورش خلاقیت‌های نوجوانان بسیار اهمیت دارد و موجب افزایش فهم زیباشناختی نوجوانان می‌شود.
این داور جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان استانی و شهرستان نوشهر در محل برگزاری نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران در ساحل منطقه تفریحی و توریستی سیترای نوشهر برگزار‌شد، سه گروه از بین شرکت‌کنندگان نوجوان و سه گروه نیز از بین شرکت‌کنندگان آزاد انتخاب شدند که به نفرات برتر این گروه‌ها لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا ‌شد.
بر همین اساس و بنا به رای هیات داوران نخستین جشنواره مجسمه های شنی نوجوانان عضو کانون پرورش فکری مازندران، گروه مجسمه‌سازان شنی شهرستان نکا با ترکیب علی‌رضا توکلی، رضا زارع و امیررضا معلمیان به مربیگری خانم حسن‌پور با خلق اثر هنری دایناسور برگرفته از کتاب دایناسورهای دوران پیش از تاریخ رتبه نخست را بدست آورد.
 گروه‌ مرکز فرهنگی و هنری دلگشا از هچیرود چالوس با مربیگری  خانم بابایی و حضور اعضا: علیرضا عابدینی ،سیدحمیدرضا میرفاضلی و امیرحسین تقی زاده با خلق اثر هنری دوئد و کوووس از کتاب دوران پیش از تاریخ عنوان دوم جشنواره را کسب کرد.
گروه مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 بابل با حضور اعضای گروه: مصطفی ملک نیا،  حسین داوودی، عرفان پاشنا  و مربیگری خانم حسینی با خلق اثر سیمرغ برگزفته از کتاب زال و سیمرغ به عنوان رتبه سوم انتخاب شد.
همچنین، اعضای کانون نوشهر با ترکیب سید علی حسینی، پارسا ترابی و محمدرضا امیری به مربیگری خانم بهزادی عنوان برگزیده نخستین جشنواره استانی مجسمه‌های شنی مازندران را در نوشهر کسب کرد.