شادی اعضای فعال کانون پرورش فکری مازندران در اردوی تابستانه کانون

با حضور اعضای فعال دخترو پسر مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران، اردوی تابستانه کانون برگزار شد.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این اردو با حضور 104نفر پسر در روزهای 25و26و27مردادماه و همچنین  104 نفر دختر 28و29و30مرداد ماه به صورت مجزا در اردوگاه شهید مهدیزاده دلگشا در شهرستان چالوس برگزار شد.
گفتنی است: در این اردو از هر مرکز 4 نفر در گروه سنی اعضای فعال  نوجوان شرکت داشتند تا در برنامه ای گروهی و دور از خانواده با روش های زندگی گروهی و اجتماعی آشنا شوند.
در آیین افتتاح اردوی پسران، اعضا پس از توجیه و آشنایی با برنامه های اجرایی اردو در اقدامی بشر دوستانه و با امضای طومار و قرائت بیانیه ضمن حمایت از کودکان و نوجوانان هم سن و سال خود در غزه، انزجار قلبی خود را علیه رژیم کودک کش اسراییل اعلام کردند.
آنها در این طومار خواستار حمایت مجامع بین المللی از مردم غزه بخصوص کودکان ونوجوانان بی دفاع و محکومیت رژیم ددمنش اسراییل شدند.
این در حالی بود که در اردوی دختران نیز این طومار در حمایت از کودکان غزه امضا شد و دختران حاضر در اردو خواستار حمایت مجامع بین المللی از کودکان غزه شدند.
گفتنی است در اردوی پسران که با جشنواره مجسمه های شنی اعضای فعال کانون مازندران نیز همراه بود، بچه ها با حضور دراین جشنواره مجسمه های مورد نظر خود را که برگرفته از کتاب های کانون بود ساختند که در پایان از همه تقدیر شد و برگزیدگان نیزمورد تشویق قرار گرفتند.
از دیگر برنامه های اردوی پسران می توان به:  اجرای برنامه قصه گویی،برگزاری کارگاه بادبادک سازی با نظارت مربیان مربوطه و پروراز آن در ساحل  نمونه گردشگری سیترای دریای نوشهر،برگزاری نشست تخصصی سواد رسانه ای با حضور استاد صاحب نظر در این حوزه، برگزاری مسابقه دومیدانی و تیر اندازی، انجام  بازی های محلی و فعالیت گروهی و ورزشی، برپایی نماز جماعت و رصد ستارگان و اجرام آسمانی و همچنین برپایی جنگ شبانه توسط اعضا، حضور در نمایشگاه صنایع دستی،شنا در ساحل سیترای نوشهر و سایر برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی اشاره کرد.
در بخش اردوی اعضای فعال دختر این کانون نیز که پس از اردوی پسران و طی سه روز در اردوگاه شهید مهدیزاده دلگشا در چالوس برگزار شد، این اعضا با اجرای برنامه های متعددی زمینه کار گروهی و مشارکت جمعی را تجربه کردند.
همچنین در نشست تخصصی که در خصوص سواد رسانه ای داشتند با مباحث استفاده صحیح از رسانه ها و تاثیر مثبت و منفی آن آشنا شدند و همچنین در بحث آزاد ، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون رسانه، تاثیر آن و فرهنگ رسانه ای مورد بحث قرار دادند.
از دیگر برنامه های اردوی دختران فعال کانون مازندران؛ برنامه قصه گویی، اجرای مسابقات ورزشی و بازی های محلی، جلسه هم اندیشی مربیان همراه اردو، رصد ماه و اجرام آسمانی در فعالیت نجوم، آموزش نصب چادر هلال احمر، برگزاری مسابقه پیامک ادبی، ساخت مجسمه های شنی و پرواز بادبادک در ساحل دریای چالوس،برگزاری جنگ شبانه با اجرای برنامه مشاعره و شعر خوانی، خاطره گویی نمایش نامه خوانی ، نماز جماعت و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بوده است.
لازم به ذکر است این اردو هرساله از سوی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برای اعضای فعال مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار می شود.