کودکان ونوجوانان  مهمترین مشتریان کانون هستند

مدیر کل آفرینش های هنری و ادبی کانون پرورش فکری در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون مازندران گفت: کودکان ونوجوانان مهمترین مشتریان کانون هستند.<BR>

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،حسین موذن به همراه 4 نفر از کارشناسان حوزه آفرینش های هنری و ادبی کانون ضمن حضور در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری مازندران با اهمیت بازدید در توسعه برنامه ها و طرح های کانون افزود: هدف از بازید مچ گیری و شناسایی ضعف نیست.
وی از بازید به عنوان فرایندی نظارتی یاد کرد و گفت: با توجه به فعالیت های مربی و کارگاه های کانون و تاثیر آن در شکل گیری و آینده سازی کودک؛ دقت نظر و نظارت  ضرورتی است که بازدید کارشناسی آنرا میسر می سازد.
موذن با تاکید بر این نکته که؛ بازید امری دوسویه بوده که انتقال تجربیات و دانش را میان مربیان و کارشناسان ایجاد می نماید، تصریح کرد: مرور برنامه ها و رفع موانع و مشکلات و آشنایی با فعالیت های خاص هر مرکز از دیگر ویزگی های بازید است.
مدیر کل آفرینش های هنری و ادبی کانون در بخش دیگری ازصحبت های خود حضور بچه ها در کانون را مهمترین رکن حیات کانون دانست و بیان داشت: بچه ها مهمترین مشتریان کانون هستند و بر همین مبنا کارشناسان در جهت همخوانی مسیر فعالیت های مراکز با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کانون نظارت و کنترل می نمایند.
این مسئول از کارشناسان به عنوان معیار و خط کش در جهت شناخت درست فعالیت ها و برنامه های مراکز یاد کرد و بر نظارت موثر و مستمر آنان بر این فعالیت ها تاکید کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز  در جلسه شورای فرهنگی و هنری و ادبی این کانون با اهمیت نقش نظارت در اجرای موثر امور افزود:حضور کارشناسان دفتر مرکزی در این استان فرصت موثری جهت درک بهتر فرصت ها و آسیب های پیش رو است.
عزیززاده گرجی بیان داشت: درک نقطه نظرات کارشناسان ستاد و مقایسه این استان با سایر استان ها نیز در جهت شناخت بهتر جایگاه فعلی این استان کمک می نماید.
وی با ارایه گزارش آماری از تعداد مربیان و مراکز کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: مازندران دارای 29 مرکزفرهنگی، هنری و ادبی است که از این تعداد 25 مرکزثابت، 3 مرکز سیار و یک مرکز پستی  می باشد.
گرجی افزود: 144نفر نیرو در این کانون فعالیت دارند که از این میان 33 نفر در اداره کل خدمت می نمایند 25 نفر مربی مسئول، 23 نفر مربی فرهنگی، 15 نفر مربی ادبی، 22 نفر مربی هنری و 27 نفر نیروی خدمات در مراکز مشغول بکار هستند.
این مسئول همچنین تصریح کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری 11 جلسه شورای فرهنگی با40 مصوبه در اداره کل و 88 جلسه در مراکز فرهنگی و هنری برگزار شده است.
عزیززاده گرجی خاطر نشان ساخت: جدیدت و اهتمام اعضای جلسه شورای فرهنگی استان در جهت توفیق برنامه های کانون، مشارکت در برنامه ریزی های تربیتی و ارزیابی مستمر فعالیت های مراکز و نظارت جدی براین فعالیت ها مهمترین موارد مورد پیگیری در این جلسات می باشد.
وی با اشاره به تحلیل بازید ها به عنوان یکی از رویکرد های مهم در این استان اظهار داشت: جهت پایدار سازی اعضا در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران تفاهم نامه  همکاری با آموزش و پرورش منعقد شده است تا دانش آموزان در بازید از کانون بتوانند ضمن عضویت از خدمات این مراکز برخوردار باشند.