طرح کتابخانه کوچک من در کانون پرورش فکری مازندران

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، طرح «کتابخانه کوچک من» در مدارس تحت پوشش مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی این اداره کل اقدام به اجرای طرحی با عنوان « کتابخانه کوچک من » نموده است.
به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران این طرح با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با روش اختصاص کتاب به تعداد دانش آموزان هر کلاس به منظور ایجاد یک کتابخانه ی کوچک در هر کلاس، توسط مربیان سه مرکز سیار روستایی در بیش از 130 کلاس درسی 46 روستای  تحت پوشش کانون پرورش فکری در شهرستان های نکا، بند پی بابل و فریدونکنار در حال اجرا می باشد.
عزیززاده گرجی تصریح کرد: در واقع نقطه ی آغازی برای ارتباط دو سویه ی معلمان گرامی با دانش آموزان هر کلاس است تا با طراحی برنامه هایی متناسب با کتب اهدایی، بسترهای علاقه مند سازی دانش آموزان به مطالعه کتب غیر درسی فراهم گردد.
وی ادامه داد: هر کتاب به نام یک دانش آموز در دفترچه ای ثبت می شود و سپس در قفسه ی کتابخانه ی کلاسی قرار داده شود و لیبل طرح «کتابخانه ی کوچک من » بالای قفسه ی کتاب خانه ی کلاس نصب شود و مقرر شد تا بر این اساس همه دانش آموزان کلاس تا پایان سال یک دور کامل همه ی کتاب های اهدایی را بخوانند.
خواندن کتاب توسط معلمان، اجرای نمایش خلاق توسط دانش آموزان از محتوای کتاب، اجرای مسابقه از متن کتاب و برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب توسط دانش آموزان از دیگر موارد مورد لحاظ در این طرح است که گرجی به آن اشاره کرد.
گفتنی است: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج مطالعه در دانش آموزان روستایی، فعال سازی کتابخانه های  کلاسی  در مدارس و توسعه  فرهنگ هدیه دادن کتاب، برنامه ریزی و اجرا شده است.