کد خبر: 238388
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کودکان هوای تازه می خواهند

29دی ماه در تقویم ایران به عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده است. بحران آلودگی هوا در شهر های بزرگ کشور، در سال ۱۳۷۴ مسوولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی‌ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام نمایند.<BR> این درحالی است که بسیاری از کودکان و افراد مسن در معرض آسیب های زیست محیطی قرار دارند و این مسئله نقش مسوولان و دوست داران محیط زیست را حایز اهمیت می نماید.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این کانون با همکاری اداره کل محیط زیست استان جشنی با عنوان " دوباره آسمان آبی" را در مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 ساری برگزار نمود.
در این برنامه که با حضور اعضای کانون و دانش آموزان مدارس ابتدایی ساری صورت گرفت، مربیان کانون وکارشناسان محیط زیست، برنامه ها متنوعی را در خصوص اهمیت هوای پاک و نقش کودکان در حفظ محیط زیست اجرا کردند.
کودکان در این برنامه با اجرای نقاشی، خواسته ها و نظرات خود را با زبانی رمز آلود و کودکانه به همه اعلام کردند.آنها از بزرگ تر ها خواستند « به حفظ محیط زیست کمک کنند، چرا که حفظ سلامتی بهترین نعمت خداوند برای همه بندگان است.»
برگزاری برنامه هایی همچون؛ قصه گویی، کاردستی و سایر برنامه های فرهنگی از دیگر فعالیت هایی بود که در این برنامه اجرا شد.
گفتنی است: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.