تشکیل کمیته برنامه ریزی برای تحقق راهبردهای سال 94 کانون

<BR> مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از راه اندازی کمیته برنامه ریزی و نظارت در جهت تحقق راهبردهای کانون پرورش فکری در سال 94 خبر داد.<BR>

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای فرهنگی این اداره کل با بیان نشست اخیر مدیران کل کانون های پرورش فکری کشور با مدیر عامل افزود: با تشکیل کمیته برنامه ریزی و نظارت در کانون مازندران تلاش خواهد شد تا ضمن تقویت ظرفیت های مراکز فرهنگی و هنری، راهبردهای کانون در سال 94 تحقق یابد.
گرجی با اشاره به بخشنامه معاونت فرهنگی کانون در خصوص رهبردهای 13 گانه مدیر عامل، تصریح کرد: در این بخشنامه تلاش شده تا با تثبیت جایگاه محوری کانون در حوزه فعالیت‌های کودکان و نوجوانان، فعالیت های فرهنگی و هنری ادبی با محوریت هویت اسلامی و ایرانی توسعه یابد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، با تاکید بر بند دوم این راهبرد که به «تقویت هویت دینی، اسلامی و ایرانی در فعالیت‌ها و تولیدات» اشاره دارد با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «موضوع کانون باید انقلاب اسلامی باشد» افزود: بر همین اساس باید تلاش نمود تا کودکان ونوجوانان ما  با مفاهیم و معارف دینی و مذهبی و هویت ایرانی مانوس شوند و در این راستا همگام با اجرای فعالیت‌های فرهنگی،  هنری و ادبی  نسبت به تربیت دینی و انقلابی با تکیه بر برنامه‌های جذاب و کودک پسند فعالیت شود.
وی نقش مربیان کانون را در رشد و تربیت اسلامی و ایرانی کودکان ونوجوانان موثر عنوان کرد و خواستار توجه بیش از پیش همکاران خود در این خصوص شد.
گرجی همچنین به سایر بند های این راهبرد اشاره نمود و یکی از محوری ترین رویکرد کانون مازندران را؛  توانمند سازی مربیان، کارشناسان و سایر نیروهای انسانی عنوان کرد.
این مسوول در این خصوص اظهار داشت: با ایجاد دبیرخانه کمیته برنامه ریزی و نظارت در جهت تقویت برنامه ها، بررسی موانع ، ارزیابی و نقد برنامه های در حال اجرا تلاش می شود تا حرکت رو به رشدی را در جهت نیل به اهداف مورد نظر تثبت نماییم.
عزیززاده گرجی در بخش دیگری از سخنان خود به  تقویت بخش نظارتی در این کانون اشاره کرد. وی بیان داشت: با توجه به اینکه نظارت و ارزیابی به عنوان مسئله ای مهم در جهت توفیق طرح ها و برنامه ها است؛ تشکیل «مرکز معین» به عنوان همانگ کننده و کمک رسان واحد کارشناسی می تواند یاری گر ما در بخش کارشناسی باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران افزود: در این طرح یک مرکز فرهنگی و هنری که دارای ظرفیت بیشتری در خصوص اجرای فعالیت های کانونی است به عنوان کمک رسان واحد کارشناسی بر چند مرکز پیرامون خود نظارت خواهد داشت.
وی تصریح کرد: نگاه ما در این خصوص، تقویت بخش نظارتی، تبادل تجربیات، تقویت عوامل انگیزشی و استفاده از ظرفیت های موثر مراکز و مربیان در جهت تسریع اهداف مورد نظر است.
گفتنی است دربتدای  این جلسه وصیت نامه « محمد اصغری»  شهید 13 ساله از شهرستان نکا قرائت شدو پس از آن جلسه در راستای پیگیری مصوبات گذشته با بحث و تبادل نظر کارشناسی دنبال شد.