کد خبر: 242297
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
جشن آزاد سازی خرمشهر در مراکز فرهنگی و هنری

همزمان با سوم خرداد جشن آزاد سازی خرمشهر در مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران برگزار شد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مراکز فرهنگی و هنری این کانون سوم خرداد را یادمان رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان و ایثارگرانی می دانند که حماسه آنان خرمشهر را از سلطه دشمن بعثی و غارت گر آزاد ساخت.
بر این اساس مرکز فرهنگی و هنری قائمشهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت سوم خرداد ، روز مقاومت و پیروزی در جوار شهدای گمنام این شهرستان نمود.
اعضای این مرکز در این مسابقه، میهمان لاله های بی نشان بودند. بی نشان هایی که رفتند و درخشیدند، حماسه آفریدند وامروز ، دُر یکتای  دریای شجاعت و ایثار و مقاومتند.
مریم ابونوری مسئول مرکز قائمشهر در این خصوص افزود: مسابقه ی نقاشی با موضوع آزاد سازی خرمشهر و مقاومت مردم در جوار شهدای گمنام همراه با 45 نفر از دانش آموزان مدرسه ندای آزادی و معلمان مدرسه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد.
وی افزود: به پاس ارزش نهادن به مقام شهدا خصوصا شهدای گمنام، مسابقه نقاشی در جوار شهدای گمنام شهرستان واقع در حسینیه عاشقان ثارا...برگزار شد . دانش آموزان مدرسه به کانون آمدند با وقایع آزاد سازی خرمشهر و مقاومت مردم صبور این شهرو شخصیت شهدای عملیات بیت المقدس و کتاب های مربوط به خرمشهر آشنا شدند و هریک با شاخه های گل به دیدار شهدای گمنام رفتند وگل ها را  نثار قبور پاک و مطهرشان کردند.
ابونوری بیان داشت:  در این برنامه، شرکت کنندگان با راهنمایی مربی نقاشی تصویر ی از ایثار و مقاومت و شهادت کشیدند و در پایان پذیرایی شده و عکس یادگاری نیز با شهدا انداختند تا در خاطره ها ماندگار شوند.
 
در مرکز فرهنگی و هنری محمودآباد نیز  به همین مناسبت  برنامه هایی همچون؛ فضاسازی با همراهی اعضا- معرفی شخصیت شهید محمد جهان آرا همراه با قرائت وصیت نامه و زندگینامه ایشان - معرفی وقایع و ایام (از اشغال تا آزاد سازی خرمشهر) و برگزاری کارگاه کتابسازی با عنوان" سوم خرداد " صورت پذیرفت.
و اما مرکز نشتارود نیز به مناسبت حماسه سوم خرداد و بزرگداشت آزادسازی خرمشهر برنامه ی تحت عنوان"چو ایران نباشد تن من مباد در این مرکز برگزار نمود.
در این مراسم ضمن بیان رشادتها و حماسه سازی مردم و رزمندگان قصه گویی "روز سوم"توسط مربی برای اعضا اجرا شد و سپس اعضا با تصویر سازی صحنه های ان نقاشی های زیبایی را خلق کردند.
مرکز فرهنگی و هنری نور نیز  در مناسبتی با این عنوان با انجام برنامه هایی مانند : معرفی وقایع و ایام-داستان نویسی با موضوع دختری که عروسکش به دست عراقی ها افتاد و ساخت ادوات جنگی با سفال تلاش نمود تا اعضای خود را با دستاورد های سوم خرداد آشنا سازد.