انتقال موثر ظرفیت های فرهنگی به کودکان ونوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون گفت: مربیان ظرفیت های ملی و فرهنگی را به کودکان ونوجوانان منتقل نمایند.

 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در این جلسه با گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: انتقال فرهنگ و ظرفیت های فرهنگی و ملی یکی از اساسی ترین فعالیت ها در کانون است.
وی در این خصوص خواستار توجه و نگاه جدی بیش از پیش مربیان کانون در جهت انتقال موثر داشته های فرهنگی به کودکان ونوجوانان شد.
مدیر کل کانون مازندران با تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی کودکان ونوجوانان عضو کانون نسبت به ظرفیت های فرهنگی جامعه تصریح کرد: مربیان باید توجه داشته باشند؛ برنامه های اجرایی مراکز فرهنگی و هنری بر اساس نیاز و میل مخاطب کودک ونوجوان برنامه ریزی و عملی شود.
 گرجی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفی سازی برنامه های بازید مدارس از کانون اشاره کرد و گفت: نکته مهمی که می بایست مد نظر مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری قرار گیرد این است که؛ کانون در ارتباط با مدارس تا چه اندازه توانسته در جهت اهداف خود موفق باشد.
این مسوول فرهنگی تاکید کرد، حضور مدارس در کانون و آشنایی معلمان و دانش آموزان می تواند فرصت خوبی جهت عضویت دانش آموزان در کانون شود.
وی جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز فرهنگی و هنری را یکی از مهمترین فعالیت در کانون دانست وبا تاکید بر  مهارت مربیان در این خصوص؛ خواستار اهتمام همکاران خود در شناسایی استعداد ها و پایدار سازی آنان در برنامه های کانون شد.
مدیر کل کانون مازندران همچنین در خصوص کیفی سازی بازید مدارس از کانون افزود: در یافت نقطه نظرات و برنامه های مراکزی که در این خصوص تجربه دارند و جمع بندی و تبدیل آن به شیوه نامه اجرایی می تواند زمینه موثری جهت کیفی سازی این طرح را فراهم آورد.
گفتنی است: در این جلسه ضمن قرائت دستور جلسه و گزارش اقدامات و پیگیری های مصوبات گذشته گزارشی از سوی مسوول مرکز فرهنگی و هنری پل سفید در خصوص ارایه تجربیات بازدید مدارس از کانون و همچنین ارایه گزارش از سوی کارشناس واحد آفرینش های ادبی و مربی بخش مکاتبه ای این واحد در مورد فعالیت بخش مکاتبه ای ارایه شد.