همکاری کانون پرورش فکری رامسر با میراث فرهنگی / برگزاری جشن گل گاو زبان

در راستای برگزاری کیفی برنامه ریزی سال 1394 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رامسر با هدف مولفه های ایرانی و اسلامی ، تفاهم نامه مشارکت مدرسین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مرکز رامسر منعقد شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مسوول کانون پرورش فکری رامسر ضمن بیان این مطلب افزود:  برگزاری جشن پایان فصل با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری از مهمترین برنامه های این مرکز  خواهد بود.
فاطمه نعمتی بیان داشت: آشنایی با مولفه های بومی و محلی شهرستان با توجه به گستردگی و تنوع موضوعات نیازمند اهتمام سازمانهای تابعه و همچنین اساتید و همراهی خانواده هاست. در این راستا در حاشیه برنامه ریزی تربیتی کانون پرورش فکری رامسر از اساتید ونویسندگان این حوزه برای برگزاری کارگاهها و بازدید اعضا دعوت بعمل آمده است.
 وی گفت: «اداره میراث فرهنگی و گردشگری 12 کارگاه قابل بازدید را برای حضور و آشنایی اعضا در نظر گرفته است و برنامه اجرایی اخر فصل در جلسه مجزایی بررسی خواهد شد.
گفتنی است حسین متاجی،رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، اعضای فعال گروه سرود این مرکز را به مهمانی در محل تله کابین رامسر دعوت نموده است.
 
حضور اعضای کانون در جشن گل گاو زبان در دهستان جنت رودبار
بر اساس این گزارش، کودکان دوستدار آداب و رسوم بومی و محلی در اول خرداد ماه بهار 94 در دومین جشنواره گل گاو زبان دهستان جنترودبار شهرستان رامسر،به همراه مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و طبیعت گردان، گردشگران و مردمان شهرستان رامسر شرکت نمودند.
اعضای پسر کانون ضمن آشنا شدن با فرایند کاشت، داشت و برداشت محصول گیاه گل گاو زبان ،از برنامه های خوانش آواز و ترانه های محلی، شعر خوانی، نمایشگاه محصولات،بازار محلی،پوشاک وابزارهای کشاورزی و کشت سنتی دیدن نمودند.
حسین سروری فرماندار رامسر در این جشنواره با اشاره به قابلیت های کشاورزی و گردشگری شهرستان در زمینه جذب گردشگر گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی ارزشمند برای حمایت از تولید و بخش کشاورزی ، موجب معرفی هرچه بیشتر قابلیت های اکو توریستی و گردشگری دهستان جنت رودبار و در نهایت رامسر خواهد شد
گل گاو زبان یک گیاه دارویی است که برگ های آن تصفیه کننده خون و آرام کننده اعصاب است و باعث تعریق می شود و کلیه ها را تقویت و سرماخوردگی را برطرف می کند.