فصل جدید همکاری های آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری مازندران

فصل جدید همکاری های آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری مازندران آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانا ن مازندران، بر اساس تفاهمنامه ای که بین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید قرار شد تا پای خدمات و فعالیت های کانون به مدارس باز شود.
بر این اساس طی ابلاغ مدیر عامل کانون به ادارات کل کانون های سراسر کشور، کانون مازندران نیز اولین جلسه خود را جهت تشکیل کارگروه اجرایی این تفاهم نامه با حضور دو طرف تفاهم نامه برگزار نمود.
در این جلسه که با حضور مدیر کل کانون مازندران، معاون فرهنگی وی و رئیس اداره امورتربیتی و کارشناس مسئول امورتربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان در این اداره کل برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن تبریک هفته کتاب و بیان فوائد کتابخوانی، امضای تفاهنمامه مذکور رابهانه خوبی برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر این دو دستگاه دانست و افزود: همکاران ادارات کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش مازندران از گذشته تا کنون بسیار قوی و پررنگ بوده و این تفاهنامه می تواند منجر به دیده شدن بیشتر این همکاری و تعامل درسطح کشور را فراهم آورد.
وی افزود: این تفاهمنامه فرصت مغتنمی جهت توسعه فعالیت های کانون و معاونت پرورش آموزش و پرورش است.
گرجی با بین اینکه کودکان ونوجوانان نقطه مشترک بین کانون و مدارس هستند اظهار داشت: بر اساس دغدغه مدیر عامل کانون این کارگروه تشکیل شد تا ضمن شناسایی و اولویت بندی برنامه های شاخص در جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهمنامه اقدام شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه؛ برنامه های مشترک این دو اداره کل در سطح استان بسیار چشمگیر بوده و تاکنون مسابقات ، جشنواره ها و تعاملات زیادی بین این دو دستگاه صورت پذیرفته بیان داشت: برای هدفمندکردن برنامه های کارگروه ، می بایست جلسات منظم کارگروه در هرماه برگزار شده و کلیه پیشنهاد ها و برنامه هایی که قابلیت اجرایی در این دو دستگاه دارد در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته شود .
 وی همچنین خواستار تشکیل کمیته های تخصصی در هردو دستگاه شد و اظهارداشت: هرکمیته متناسب با حوزه کاری خود ، برنامه های قابل اجرا را شناسایی و به کارگروه پیشنهاد دهد.
درادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگی وهنری آموزش و پرورش مازندران  نیز ضمن برشمردن برنامه های مشترکی که تاکنون بین این دودستگاه به اجرا درآمده است اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم همان روند قبلی را ادامه دهیم ، می توانیم ادعا کنیم که بسیار فراتر از تفاهمنامه عمل کردیم.
سید نظام الدین عمارتی  اظهار داشت ، ما علاقمندیم که برنامه ریزی منسجمی برای حضور اکثر دانش آموزان در کانون داشته باشیم. رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان در ادامه به حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره داشت و افزود:  با همکاری کانون می توانین طرحهای کتابخوانی خوب ومناسبی را همچون گذشته در مدارس برگزار کنیم .
عزیزالله مولایی کارشناس مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه ضمن برشمردن ظرفیت ها و محاسن فعالیتهای فرهنگی هنری کانون تصریح کرد : در شروع کار باید به سراغ آن دسته از اقداماتی برویم که منجر به توسعه و فعالیتهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی می شود.
وی کاردر حوزه فرهنگ را عاشقانه دانست و افزود کسی که در این حوزه کار می کند باید عاشق کارش باشد و با جان و دل دراین حوزه جانبازی کند و این خصوصیت در مربیان و کارشناسان کانون وجود دارد  که می تواند ما در تحقق مفاد این تفاهم نامه یاری بخشد.
برگزاری جلسه کارگروه به صورت مستمر و هرماه یک بار-حضور مدیرکل و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری در جمع معاونین پرورشی مدارس و نیز حضور معاون محترم پرورش آموزش و پرورش استان در جمع مربیان کانون جهت تبیین تفاهنمامه و بیان ظرفیت های طرفین -
در نظر گرفتن توسعه کتاب و کتابخوانی به عنوان محوری ترین موضوع تفاهنامه و برنامه ریزی ها - برنامه ریزی برای اجرای مسابقه کتابخوانی مثل آسمان کتاب با تشکیل ستاد اجرایی - برگزاری کیفی و هدفمند نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون در مدارس استان و برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در ساری و دعوت از مدارس برای شرکت در این نمایشگاه با توجه به مفاد تفاهمنانه از محوری ترین مصوبات اولین جلسه این کارگروه بود.