دبیری کنوانسیون حقوق کودک به کانون پرورش فکری واگذار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، گفت: دبیری کنوانسیون حقوق کودک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه در کارگروه بانوان و خانواده استانداری مازندران که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران برگزار شد مباحث مربوط به کنوانسیون حقوق کودک مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: کنوانسیون حقوق کودک با ابلاغ وزارت کشور به استانداری‌ها تفویض اختیار شد و به لحاظ تخصص ویژه، دبیری کنوانسیون حقوق کودک در استان مازندران به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واگذار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، افزود: آنچه کانون پرورش فکری باید انجام دهد؛ توجه به عواطف کودکان و استفاده از فرهنگ، هنر و ابزارهای تربیتی در پرورش استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان است.
گرجی مهم‌ترین وظایف کنوانسیون حقوق کودک را اطلاع‌رسانی مستمر و همه جانبه برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره موضوعات مرتبط با حقوق کودک، هماهنگی و تبادل اطلاعات علمی تحقیق در موضوعات حقوق کودک، همکاری دستگاه‌های عضو کنوانسیون به‌منظور ترویج و اجرای حقوق کودک و تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‌های ارتقای حقوق کودک و ترویج احترام به شخصیت آنان، عنوان کرد.  
دبیر کنوانسیون حقوق کودک درمازندران با تشریح اینکه این کنوانسیون دارای چهار کارگروه است، گفت: کارگروه‌های پایش و ارزیابی، حقوقی و قضایی، آموزش و اطلاع رسانی و  حمایتی و هماهنگی از بخش‌های این کارگروه هستند.
وی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، اداره کل زندان‌ها و اداره کل دادگستری از دستگاه‌های عضو این کنوانسیون هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، گفت: علاوه بر دستگاه‌های عضو از کارشناسان دولتی و غیردولتی در حوزه‌های مرتبط با موضوع فعالیت نیز برای جلسات دعوت می‌شود.