از ظرفیت اعضای فعال در برنامه های مراکز استفاده شود

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در بازدید از مراکز فرهنگی و هنری شماره یک و دو بابل خواستاراستفاده مسوولان و مربیان مراکز از ظرفیت اعضای فعال در برنامه های مراکز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی مدیر کل این کانون در بازید از مرکز شماره یک بابل با تاکید بر برنامه نمایش عروسکی تریلی سیار در شهر گفت: این یک فرصت جهت معرفی بیشتر فعالیت های کانون در این شهرستان می باشد ومی بایست مسئول مرکز به عنوان هماهنگ کننده، ادارات مربوطه را ساماندهی و از پتانسیل آن ها استفاده کند تا با حضور حداکثری دانش آموزان و کودکان ونوجوانان این شهر، فعالیت های کانون به افراد بیشتری معرفی شود.
وی  در خصوص جشنواره  نمایش عروسکی، اظهار داشت: نمایش موفق؛ نمایشی است که چندین و چندبار اجراشود و صِرف شرکت در جشنواره به عنوان موفقیت کامل نمایش محسوب نمی شود.
مدیر کانون مازندران ادامه داد: باید این نمایش که به تولید رسید در فضای بیرون از مرکز هم اجرا داشته باشد و از ظرفیت مدارس و سایر مکان ها به نحواحسن استفاده شود تا همیشه این برنامه سرزنده و فعال باشد.
گرجی در ادامه‌ی صحبت های خود با اشاره به استفاده از ظرفیت اعضا در بخش انعکاس خبرهای مرکزو دیگر فعالیت ها تصریح کرد:  با ایجاد یک گروه خبری و تهیه‌ی خبر و گرفتن عکس از فعالیت ها توسط خود اعضا و انعکاس اخبار و تصاویر گروه خبری اعضا در وبلاگ مرکز ، هم فرصت مسوولیت پذیری و خود باوری اعضا رشد می یابد و هم فعالیت های مرکز منعکس می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران ضمن تاکید بر حضور همه‌ی مربیان در جلسات شورای فرهنگی، هنری و ادبی  یادآور شد: در صورت عدم حضور یک یا چند مربی در جلسه، سهم آن بخش نیز در جلسه لحاظ شود و سعی شود در برنامه ریزی و اجرا از دانش و مهارت  بیشتر مربیان استفاده شود.
ایجاد تنوع در فضاسازی مرکز با کمک اعضا ، ترغیب اعضا جهت شرکت جشنواره رضوی، امانت کتاب ، استفاده از اعضای ارشد در فعالیت ها و توجه به شرح انتظارات توافق شده با کارشناسان  از دیگر مباحثی بود که این مسوول در این بازدید به آنها اشاره داشت.
اما در مرکز شماره دو بابل نیز، مدیر کل کانون مازندران به بیان نکاتی در خصوص پیشبرد اهداف مرکز پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود عضو را مهمترین قسمت ساختاری کانون دانست و افزود: همه فعالیت های کانون برای اعضاست به همین منظور می بایست نهایت تلاش مراکز برای جذب اعضا به خصوص در فصل پاییز و زمستان بکار گرفته شود.
انعکاس فعالیت های کانونی در وبلاگ مرکز از دیگر محور های صحبت مدیر کل کانون بود که خواستار دقت نظر مسوولان مراکز در این خصوص شد.
وی در این مرکز نیز بر استفاده از ظرفیت اعضای مستعد برای فعالیت های خبری تاکید کرد و خواست تا مراکز با آموزش اعضای فعال از آنان در بخش وبلاگ استفاده کنند.
تشکیل کلاسهای ویژه – دعوت از اعضای قدیمی  مرکزبه عنوان همیار مربی- همکاری با مراکز فرهنگی در شهردر خصوص برگزاری کلاس قصه گویی برای مادران خانه داراز دیگر سخنان عزیززاده گرجی بود.
مسوولین ومربیان فرهنگی این دو مرکزنیز در این بازید به ارایه گزارش از فعالیت ها و برنامه های مرکز پرداختند و در خصوص مسایل و موارد مورد نظر خود با مدیر کل کانون صحبت کردند.