ارزیابی فصلی مراکز فرهنگی و هنری استان

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از ارزیابی فصلی مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، ششمین جلسه شورای فرهنگی،هنری و ادبی سال 95  این کانون به بررسی مصوبات و طرح های مورد نظر پرداخت.
در این جلسه بر اساس مصوبات جلسه قبل؛ مواردی همچون: بررسی مصوبات جلسات سال95 - ارائه گزارش مسوول آموزش ازبازدید کارشناسان اداره کل بهزیستی استان ازمرکز فراگیراستان -صحبت درمورد بخشنامه پوشش اعضای مراکز - ارائه ارزیابی فصلی کلیه همکاران توسط مسئولان هر واحدتا چهارم تیرماه- پیگیری ارسال به موقع  back up توسط کارشناسان هرحوزه مورد پیگیری قرار گرفت.
همچنین مسائلی  مانند:استقرار تجهیزات وامکانات ویژه اعضای فراگیر درمرکز ساری یک وارائه آموزش لازم مربیان -اعلام اسامی نشریات منتخب استان به مراکز جهت اهدا ویا اشتراک-شناسایی نمایش های مناسب برای تریلی سیار- تحقیق وپژوهش درزمینه شناسایی عروسک بومی وملی-نظارت و پیگیری جدی فرآیند برنامه های در حال اجرا ی مراکز و ارائه ارزیابی فصلی مربیان فرهنگی ادبی وهنری به عنوان مصوبات جلسه تعیین شد.
مدیر کل کانون مازندران در این جلسه ضمن ابراز رضایت از بازید های مستمر کارشناسان از مراکز افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته می توان گفت: تا کنون 95 درصد بازدید های پیش بینی شده  انجام پذیرفت و امید است در قالب زمانبندی مناسب به قوت خود استمرار یابد.
قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: نظارت و ارزیابی فعالیت های مراکز در جهت بهبود برنامه ها است تا ضمن رفع موانع؛ نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت  تقویت شود.
وی به برنامه ریزی فعالیت های یکساله مراکز نیز اشاره داشت و بیان کرد: برنامه های پیش بینی شده می بایست در نهایت منجربه؛ حضور فعال، پویا، خلاق و بانشاط و موجب شکوفایی استعداد های اعضا و پایدار سازی در آنان شود. در اینصورت می توان گفت که بر نامه ریزی موثر بوده است.
گرجی با تاکید همیشگی خود بر اصل نظارت کارشناسان بر فعالیت های مراکز بیان داشت: نظارت بر فرایند برنامه ها از مهمترین مسئله ای است که می تواند در حسن اجرای برنامه ها تاثیر گذار باشد.
تاکید بر ارزشیابی فصلی کارشناسان حوزه فرهنگی، هنری، ادبی، روابط عمومی، حراست و فرابری داده ها از فعالیت های مراکز فرهنگی و هنری از دیگر محور های سخنان مدیر کل کانون مازندران در این جلسه بود.
عزیززاده گرجی با اشاره به بازید خود از چند مرکز فرهنگی و هنری استان  خواستار جدیت مراکز در جهت عمل به انتظارات کارشناسان استان شد و در عین حال ضمن شنیدن خواسته ها و مطالبات مربیان ومسوولان مراکز فرهنگی و هنری، قول مساعد جهت رفع مشکلات و موانع سخت افزاری و نرم افزاری داد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به یکی از مصوبات جلسه؛ با تاکید مجدد بر اهمیت فعالیت سرود در مراکز خواستار استمرار تمرین های سرود شد.
از دیگر مواردی که این مسوول در خصوص آن صحبت کرد؛ دبیری کنوانسیون حقوق کودک بود. گرجی اظهار داشت: در ابتدا به تمام دستگاه های عضو نامه زده شد تا نمانده خود را به دبیرخانه معرفی نمایند.در عین حال انتظارات دبیرخانه به آنان ابلاغ شد و قرار شد تا با تشکیل 4 کارگروه تخصصی، نیاز ها و موارد حوزه کودک شناسایی و احصا و  مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
معرفی کتاب" اسلام  و بازی کودکان" نوشته حضرت آیت الله احمد بهشتی از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود که از سوی کارشناس هنری استان معرفی شد.