گسترش همکاری های کانون و صدا و سیمای مازندران

در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان بر گسترش همکاری های کانون و صدا و سیمای مازندران تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی با اعلام این خبر گفت:  نقاط مشترک زیادی بین کانون و صدا و سیما وجود دارد که می تواند باعث گسترش همکاری های این دو دستگاه فرهنگی شود.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی،هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در تولید فیلم،پویانمایی، کتاب، سرگرمی های سازنده، نمایش عروسکی و سایر تولیدات افزود: هدف نهایی کانون؛ تربیت نسل آینده ساز کشور بر مبنای آموزهای دینی و انقلابی است و با برنامه های متنوعی که دارد، تلاش می نماید تا در جهت ارتقای سطح دانش، مهارت و پرورش استعداد و خلاقیت های کودکان ونوجوانان موثر باشد.
گرج در ادامه صحبت هایش افزود: صدا و سیما نیز با رویکرد فرهنگ ساز بر مبنای آموزهای دینی و انقلابی به تولید برنامه و محتوای مورد نظر می پردازد. لذا تعامل و همکاری هر چه بیشتر این دو دستگاه می تواند ضمن یکی نمودن ظرفیت های متقابل در جهت دست یابی به اهداف مورد نظر سرعت بخش باشد.
مدیر کل کانون مازندران اظهار داشت: در حال حاظرتولیدات پویا نمایی و فیلم های کانون ویژه کودک ونوجوان  در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی نمایش داده می شود که بر این اساس مقرر شد تا این فیلم ها و سایر تولیدات درصدا و سیمای مرکز مازندران نیزپخش شود.
این مسوول بیان داشت: تا کنون 7 فیلم تولیدی این کانون که دارای محتوای تربیتی است به این رسانه استانی ارایه شد و قرار است آثار تولید پو یانمایی کانون نیز بزودی در اختیار سیمای مرکز مازندران قرار گیرد.
تقی صمدی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران نیز با ابراز خرسندی ازگسترش همکاری با کانون تصریح کرد: کانون ظرفیت های قابل توجهی در حوزه کودک ونوجوان، خانواده، اجتماعی و فرهنگی دارد که می توان در همکاری با این سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
وی اضافه داشت: نوع فعالیت های کانون پرورش فکری دارای جذابیت های رسانه ای است که می توان با بررسی دقیق تر ظرفیت هایِ بین بخشی و احصا آن به تولیدات مشترک جدید و متناسب  با رویکرد بومی و محلی دست یافت.
وی بر این اساس خواستار برگزاری نشست های مشترک کارشناسی بین کارشناسان کانون و تهیه کنندگان و کارگردانان صدا و سیمای استان شد تا بتوان در جهت تولیدات مشترک اقدام نمود.
بر اساس این نشست مشترک قرار شد در اولین گام پیرامون؛ فعالیت های سرود بخصوص با موضوع مدافعان حرم، معرفی کتاب فیلم ها، تولیدات پویا نمایی، نمایش عروسکی، کارگاه های سفال، کاردستی و قصه گویی همکاری مشترک صورت پذیرد.