مازندران میزبان هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کشور شد

مازندران میزبانی هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور را بر عهده گرفت تا مدیریت اجرایی این رویداد هنری نیز به مدیرکل کانون این استان سپرده شود.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون که طی این سال‌ها نقش مهمی در ایجاد فضا برای کسب تجربه‌های نمایشی در بین اعضا و مربیان کانون بر عهده داشته است؛ امسال در چهار بخش نمایش عروسکی صحنه‌ای (ویژه اعضای نوجوان)، نمایش‌نامه‌نویسی (ویژه همکاران کانونی و اعضای ارشد)، عکاسی نمایشی (ویژه اعضای نوجوان) و طراحی پوستر (ویژه همکاران کانونی و اعضای ارشد) در مازندران برگزار می‌شود.
قرار است در مرحله نهایی این رویداد، 11 نمایش از بین نمایش‌های برگزیده استان‌ها انتخاب و در ساری با یکدیگر به رقابت بپردازند.
بر همین اساس، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور و رییس جشنواره با صدور حکمی قاسم‌ عزیززاده گرجی مدیرکل کانون استان مازندران را به سمت مدیر اجرایی این جشنواره منصوب کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و دبیر اجرایی این جشنواره دراین خصوص افزود: مرحله استانی این جشنواره در مراکز فرهنگی و هنری کشور برگزار شد که پس از داوری، فیلم نمایش های برگزیده اجرا شده در استان‌ها به دبیرخانه جشنواره سراسری ارسال شد تا با داوری اولیه هیات انتخاب، تعدادی از آثار برگزیده برای حضور در مرحله کشوری که روزهای  از 7 تا 9 مهر 1395 در ساری برگزار خواهد شد، معرفی شود.
قاسم عزیززاده گرجی اظهار کرد:جشنواره نمایش عروسکی کانون با هدف پرورش فکر نوجوانان با استفاده از هنر نمایش، فراگیری مهارت‌های اجتماعی نوجوانان در تعامل با یکدیگر، فراهم کردن زمینه‌ای برای رشد خلاقیت و نوآوری بین همکاران، اعضای ‌ارشد و نوجوانان با استفاده از هنر نمایش و گسترش فعالیت‌های نمایشی در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود که نخستین دوره‌ی آن سال 1376 و آخرین دوره‌ سال 1393 برگزار شد و در مجموع شانزده دوره آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است و در هفدهمین دوره مازندران میزبان این رویداد هنری خواهد بود.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به ظرفیت این کانون در برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی در مازندران ابراز امیدواری نمود تا این جشنواره بتواند فضای نمایش عروسکی در استان را بیش از گذشته رونق بخشد.
دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تصریح کرد: استفاده از هنر نمایش برای بیان مفاهیم تربیتی و اخلاقی، یکی از موثر ترین روش های تربیتی است که می تواند در خدمت مربیان و معلمان قرار گیرد.