جلسات شورای فرهنگی مرجع تصمیم سازی برنامه های مراکز کانون است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران گفت: جلسات شورای فرهنگی درمراکز فرهنگی و هنری استان، مرجع تصمیم سازی برنامه های مراکز کانون است.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون در جلسه فوق العاده شورای فرهنگی، هنری و ادبی استان که با حضور کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره کل امور فرهنگی کانون برگزار شد با اشاره به نقش موثر جلسات این شورا در تصمیم گیری و برنامه ریزی استانی افزود: در مراکز فرهنگی و هنری استان نیز این جلسات نقش موثری در برنامه ریزی و تصمیم سازی فعالیت های اجرایی مراکز ایفا می کند.
قاسم عزیزززاده گرجی با گرامی داشت حضور زهرا اطهری در کانون مازندران، حضور وی را فرصت خوبی برای کسب تجربیات اعضای این جلسه از حوزه های متعدد کانونی بخصوص نظارت بر استان ها عنوان کرد و افزود: در عین حال همکاران می توانند نظرات و مطالبات خود را نیز با این کارشناس مسوول مطرح نمایند.
گرجی به بیان اهمیت جلسات شورای فرهنگی و نیز معرفی اعضای این جلسه پرداخت و تصریح کرد: این شورا هر 15 روز یکبار برگزار می شود که مرجع تصمیمات ماست و اصلی ترین و محوری ترین سیاستگذاری ها در این جلسه رقم می خورد.
وی ادامه داد: در این جلسه سه نفر از همکاران مراکز فرهنگی و هنری با ترکیب مربی مسوول و مربی به صورت دوره ای در جلسات حضور می یابند.
مدیر کل کانون مازندران با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته مربوط به سال 95در سطح مراکز و استان اظهار داشت: برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی، اولوویت اصلی کانون مازندران است.
این مسوول تاکید کرد: ذات فعالیت مربی به برنامه ریزی و داشتن برنامه سالانه بوده که این مورد یکی از دغدغه های ما در استان است.
عزیززاده در ادامه یادآور شد: در برنامه ریزی استانی نیز سهم هر یک از اجزا در سطح مراکز تعیین شده است که بر اساس آن ارزشیابی فصلی و در نهایت سالانه صورت می پذیرد.
وی افزود: یکی از وظایف دیگر استان بر اساس برنامه ریزی سال 95، توانمند سازی مربیان است که از طریق دوره های آموزشی، نظارت بر فرایند کاری مربیان در مراکز و هدایت و راهنمایی آنان در مسیر تحقق برنامه ها، عینیت پیدا می نماید.
 
 
*کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره کل امور فرهنگی کانون:
برنامه ریزهای کانون از حوزه ستادی به منطقه ای تقسیم می شود
کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره کل امور فرهنگی کانون کشور نیز محور صحبت های خود را به برنامه ریزی اختصاص داد و با اشاره به سیاستگذاری های کانون افزود: از این پس برنامه ریزی و نظارت بر آن در کانون به صورت منطقه ای صورت می پذیرد که بر این اساس تمرکز از حوزه ستادی به منطقه ای تقسیم می شود.
زهرا اطهری اضافه کرد: در این رویکرد با توجه به ظرفیت های فرهنگی، اقلیمی و موقعیت های جغرافیایی برنامه ریزی در هر منطقه صورت می گیرد.
وی در جلسه شورای فرهنگی کانون مازندران، خواستار آن شد تا بر اساس این رویکرد هر یک از استان های متناسب با ظرفیت های خود سهم برنامه های خود را در سیاستگذاری فرهنگی کانون کشور مشخص کنند و مطالبه نمایند.
اطهری در عین حال از استان مازندران به عنوان یکی از استان تحت نظارت منطقه خود یاد کرد و افزود: این استان تا کنون در برنامه ریزی خود موثر و موفق عمل نموده و فرایند برنامه ریزی در فعالیت های این استان مشهود است.
کارشناس مسوول امور فرهنگی کانون کشور در بخش دیگری از صحبت های خود، نقش ادارات کل کانون در استان ها برای جذب اعتبار و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های کانون به استانداری ها؛ قابل اهمیت دانست و تاکید کرد: توجیه کردن مسوولان ارشد استان و توجه قائل شدن همگانی به حوزه کودک ونوجوان از برنامه هایی است که استان ها از آن می توانند برای جذب اعتبارات و توفیق برنامه هایشان بهره برند.
در این جلسه هر یک از اعضای جلسه نیز به بیان نکات مورد نظر و دغدغه هایشان پیرامون فعالیت های فرهنگی در مراکز، حدود و قصوراستفاده از ظرفیت خانواده ها در برنامه های مراکز و سایر موارد پرداخته و گفتگو کردند.