کد خبر: 259059
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
آغاز اردوی تابستانه ی اعضای کانون پرورش فکری مازندران

اردوی اعضای پسر کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، اردوگاه شهید مهدیزاده دلگشا، از یکم  تا چهارم شهریور ماه سال جاری میزبان 68 پسر عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر استان است.

موضوع این اردو " طبیعت گردی و بازی " بوده و در این اردوی تابستانه  که به مدت سه روز در حال انجام است، اعضای پسر مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران  در قالب طبیعت گردی و بازی با مهارت های زندگی آشنا شده و به انجام فعالیت های تفریحی، فرهنگی و ادبی بپردازند.

مشاور مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اهمیت و تاثیر اردو در نوجوانان؛ اردو را محیطی موثر و ویژه برای آگاهی بخشی و تقویت داشته های اعضای نوجوان کانون عنوان کرد.

صابر قربانی خطاب به نوجوانان عضو این اردو گفت: در محیط کانون یاد می گیریم که عضو اثر گذار و مفیدی برای جامعه خود باشیم.

وی افزود: هر کدام از شما قرار است فردا به عنوان یک هنرمند یا یک شخصیت مفید و انقلابی برای جامعه خواهید بود؛ به همین منظور می بایست از فرصت های پیش رو برای تعالی و خود سازی خود استفاده نمایید و در راستای اهداف انقلاب حرکت کنید.

قربانی با اشاره به اینکه اردو فضایی برای خود سازی و شناخت بیشتر از خود را فراهم می آورد به نقل از بزرگان از سه توصیه یاد کرد و افزود: درس خواندن، ورزش کردن و پرداختن به مسایل عبادی و دینی از برجسته ترین موضوعاتی است که می باید به عنوان اولویت  برای خود در نظر بگیرید.

گفتنی است: در این اردو، نشست های هماهنگی مسوول اجرایی با مربیان و سایر عوامل اردو جهت برگزاری کیفی تر اردو هر روزه انجام می گیرد.

 تا کنون برنامه هایی همچون: تفریحات ورزشی – جنگ شبانه و افتتاحیه اردو- برگزاری کارگاه عکاسی با موضوع" رفتار با طبیعت" – بازید از باغ گیاه شناسی نوشهر و آشنایی با گونه های متعدد گیاهی جهان و استان مازندران با حضور کارشناسان مربوطه- کارگاه کمک های اولیه و امداد و نجات با حضور کارشناس جمعیت هلال احمر-  انجام نماز جماعت و مسابقات دینی- ورزش صبحگاهی- حضور در ساحل دریای چالوس با انجام بازی های بومی محلی و شنا با انجام رادیو ساحلی توسط اعضا و مربیان و سایر برنامه های فرهنگی و تفریحی صورت پذیرفته است.