کد خبر: 260231
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
مازندران میزبان هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، از میزبانی هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران خبر داد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه جشنواره ملی نمایش عروسکی بعد از 17 سال برگزاری، این بار در مهر ماه امسال به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: 6 تا 8 مهر ماه امسال کانون پرورش فکری مازندران میزبان عروسک‌گردان‌های کشوری است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، با بیان اینکه 473 نمایش عروسکی در سطح کشور اجرا شد و از این تعداد بعد از داوری 65 نمایش به مرحله کشوری راه یافتند، اضافه کرد: بعد از بازبینی و داوری 11 نمایش عروسکی به مرحله رقابت نهایی رسیدند که در هفته دوم مهر ماه امسال در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری استان به اجرا در می‌آید.
این مسؤول گفت: استان‌ آذربایجان شرقی با نمایش پرواز، آذربایجان غربی با نمایش دنیای زیبا، استان تهران با سه گروه نمایشی با عنوان شلبی تنها نرو، خال پادشاه و نمکی و دیو ناقلا، چهارمحال و بختیاری با نمایش ماه بود و روباه، استان فارس با نمایش فرار از زندان، قزوین با نمایش هیولای کوچک، کرمان با نمایش تو میدانی من کی هستم، همدان با نمایش طبیعت زیباست، مازندران با دو نمایش تارتوری و تولد یک هیولا به صحنه نمایش می‌رود.
عزیززاده‌گرجی از حضور 100 شرکت کننده در جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران خبر داد و تصریح کرد: از 12 گروه نمایشی یک گروه از عروسک‌گردان‌های جشنواره ملی را روشن‌دلان تشکیل می‌دهند.
وی داوران این دوره از جشنواره ملی نمایش عروسکی را چهره‌های هنری مطرح کشوری دانست و ادامه داد: حسن دادشکر، مریم سعادت و زهرا صدری داوری هفدهمین دوره جشنواره ملی نمایش عروسکی را بر عهده گرفتند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اعلام اینکه مدعو ویژه هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی که به میزبانی مازندران برگزار می‌شود حسن محب‌اهری است، خاطر نشان کرد: محب‌اهری پیشکسوت آموزش نمایش عروسکی و طنز کودکان است.
این مسؤول با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی، نقد و بررسی نمایش از برنامه‌های جنبی جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران است، ادامه داد: برای تماشای نمایش عروسکی سهمیه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و فعالان این حوزه در نظر گرفته شد.
عزیززاده‌گرجی با بیان اینکه همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی که در مازندران برگزار می‌شود دو برنامه دیگر هم از سوی کانون پرورش فکری استان اجرا می‌شود، گفت: کانون پرورش فکری با راه‌اندازی تریلی سیار از 4 تا 11 مهرماه در سطح مازندران با استقرار در پارک‌ها با همکاری خانواده‌ها به اجرای نمایش می‌پردازد.
وی از برگزاری "طرح کتاب، تئاتر و مدرسه" را از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در مازندران دانست و ادامه داد: از پنجم تا هفتم مهر ماه امسال سه گروهی نمایشی با موضوعات کتب درسی در مدارس مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان به اجرای نمایش می‌پردازند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، بیان کرد: در اجرای جشنواره ملی نمایش عروسکی پخش زنده این برنامه فرهنگی و هنری را از شبکه تلوزیونی امید ویژه جوانان 12 تا 17 ساله در نظر گرفته شد.
این مسؤول با اشاره به اینکه پخش مستقیم جشنواره عروسکی را در بستر اینترت و پخش تحت وب در سراسر کشور به نمایش داده می‌شود، گفت: درک و گیرایی برخی از موضوعات درسی برای دانش‌آموزان قابل درک نبود گروه‌های نمایشی با اجرای نمایش در کلاس به موضوعات درسی پرداختند که بسیار موثر بود.
گرجی افزود: در این جشنواره که در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برگزار می شود، استانداری مازندران و شورای شهر و شهرداری ساری مشارکت داشته اند.