سینمای کودک و خانواده در کانون پرورش فکری مازندران آغاز بکار کرد

درآستانه هفته کتاب و کتابخوانی؛ سینمای کودک وخانواده در کانون پرورش فکری مازندران آغاز بکار نمود.<BR>

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در آیین گشایش نخستین سینمای کودک و خانواده که در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری مازندران انجام شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری به‌عنوان نهاد فرهنگی دارای قدمت 50 ساله است که در اجرای فعالیت چهل‌گانه، تولید فیلم، پویانمایی و نمایش فیلم را در برنامه‌های خود دارد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز کانون پرورش فکری در مازندران از طریق ویدئو پروجکشن به نمایش فیلم برای مخاطبان کانونی می‌پردازد، افزود: ایجاد سینمای تخصصی کودک با امکانات حرفه‌ای و رعایت استانداردهای لازم فرصت خوبی برای توسعه فعالیت‌های کانونی در عرصه سینمای کودک است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه در اجرای فیلم سینمایی کودک ظرفیت‌ها شناسایی و استعدادها کشف می‌شود، اضافه کرد: تاکنون کانون پرورش فکری در حوزه تولید فیلم کودک تولیدات فاخری داشته است.
این مسؤول فیلم سینمایی را ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم پرورشی و آموزشی به کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: فیلم سینمایی سلیقه کودک را به‌سمت رشد و تعالی هدایت می‌کند.
عزیززاده گرجی، ادامه داد: اگر فیلم از لحاظ محتوایی به نقد کشیده شود، برداشت‌های مختلف کودکان و نوجوانان را در این بخش داریم.
وی به تأثیر مستقیم فیلم سینمایی بر اندیشه و تفکر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: فیلم بر نگرش، سبک زندگی و حالات رفتاری کودک و نوجوان اثرگذار است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه دشمنان نظام اسلام برای رسیدن به اهداف خود و برای انتقال مفاهیم پرورشی از ابزار فیلم و سینمایی کمک گرفتند، تصریح کرد: القای محتوای ضدارزشی و مدگرایی از طریق ابزار رسانه‌ای فیلم و سینما روی کشور ما تأثیر گذاشته و زوال فکری و فرهنگی را ایجاد کرده است.
این مسؤول افزود: کانون پرورش فکری به‌طور منظم در قالب سینمای کودک و خانواده، اکران فیلم را با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر ساری و آموزش و پرورش اجرا می نماید تا به تناسب نوع فیلم مخاطبان را با اهداف تربیتی هماهنگ کند.
عزیززاده گرجی محتوای تولید فیلم کانونی را تربیتی و پرورشی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 77 عنوان فیلم در اختیار کانون پرورش فکری است که در مدت بیش از یک سال اکران می‌شود.
وی به استمرار کار فرهنگی به‌ویژه تداوم اکران فیلم سینمایی کودک و خانواده تاکید کرد و گفت: تا 28 اسفند در دو سانس صبح و بعداز ظهر فیلم کودک و خانواده اکران می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مازندران با بیان اینکه با هماهنگی آموزش و پرورش فیلم‌ها با تخفیف ویژه در سالن‌ کانون اکران می‌شود، خاطرنشان کرد: اکران فیلم در سانس بعداز ظهر خانوادگی است.
این مسؤول کانون پرورش فکری را بنیانگذار سینمای کودک در کشور دانست و گفت: برای ایام مناسبتی فیلم‌های ویژه مانند فیلم عاشورایی «ناسور» تا 6 آذرماه جاری در کانون پرورش فکری اکران می‌شود.