از فعالان حوزه کتاب کودک ونوجوان تقدیر شد

همزمان باآغاز هفته کتاب و کتابخوانی از فعالان حوزه کتاب کودک ونوجوان در کانون پرورش فکری مازندران تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،در اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی از فعالان و حامیان حورزه کتاب و کتابخوانی کودک ونوجوان در این اداره کل تقدیر شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در این مراسم با تبریک هفته کتاب و دوستداران یار مهربان از مطالعه به عنوان مهمترین مسئله برای تربیت و پرورش یاد کرد.
علیرضا یونسی با بیان یک داستان کوتاه و تربیتی بر نقش مهم والدین در تربیت و کتابخوان کردن فرزندان  تاکید کرد و افزود: توجه دادن بچه ها به کتاب از وظایف والدین است.
وی در عین حال حفظ حرمت پدر و مادر ها، مربیان و معلمان را  اصل لازم برای کودکان ونوجوانان عنوان کرد و خواستار توجه حاظرین در این برنامه به این مسئله شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: در این برنامه از خانم "کلر ژوبرت"  نویسنده و تصویر گر فرانسوی کتاب کودک- انوشه منادی نویسنده  کتاب کودک -خانم رضوانی پیش کسوت، اولین کتابدار کانون مازندران  تقدیر شد.
گرجی اظهار داشت: همچنین از 7 نفر مربی مسوول برگزیده  طرح بر مدار کتاب کانون : خانم ها: خنکدار- غفاری-احمری- نوری- فلاح آملی- محمودپور- آقای آبرنج تجلیل بعمل آمد.
تقدیر از امیرحسین فغانی-زینب اصغری-رضوان موجرلو- آناهیتافقیه عبدالهی به عنوان اعضای کتابخوان کانون پرورش فکری  استان  و نیز تقدیر از آقایان متاجی- کشوری وخانم ها : پاک سرشت وسپهداربه عنوان همکاران نویسنده ی استان از دیگر محور های تجلیل از فعالان حوزه کتاب  و کتابخوانی کودک بود.
مدیر کل کانون مازندران در عین حال سهم رسانه ها را در انعکاس رویداد های حوزه کتاب و حمایت از برنامه های این کانون بسیار مهم دانست و بیان داشت: بدین منظور از چند تن از اصحاب رسانه که نهایت همکاری و اهتمام خود را در حوزه کتاب کودک داشته اند در این برنامه تجلیل شد.
شکرلله رضا زاده مدیر مسوول روزنامه حرف- عبدالرحیم دیو سالار نویسنده - رقیه نعلبندانی- ندا کولایی و سیمیه فقیه از جمله اصحاب رسانه ای هستند که با این کانون در حوزه کتاب همکاری داشته اند و از آنان تجلیل شد.
این مسوول یادآور شد: از آقایان متاجی- کشوری وخانم ها پاک سرشت و سپهدار به عنوان 4 نفراز همکاران نویسنده کانون نیز تقدیر بعمل آمد.
معرفی کتاب "خداحافظ راکون پیر" - پخش انیمیشن "سلطان ،پنیر،موش"(بر اساس کتاب آی قصه قصه قصه-زهره پریرخ)- گفتگوی خانم ژوبرت با اعضا -معرفی آقای انوشه منادی(نویسنده رمان نوجوان "بازگردانده شده") -خاطره گویی خانم رضوانی اولین کتابدار کانون و معرفی یکی از طرح های بر مدار کتاب مربیان از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم انجام شد.